  • 1. Data: 2014-09-03 11:22:28
    Temat: Nowe tarcze a konieczne toczenie
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Witam!

    Pacjent to opel Astra Kombi jeżdżony głównie po mieście (choć akurat u nas
    na śląsku oznacza to tez autostrady :-)).
    W kwietniu wymienione tarcze i klocki (wszystkie). W czerwcu zauważyłem że
    przy prędkościach powyżej 100 i delikatnym naciśnięciu hamulca autko zaczyna
    szarpać kierownicą i wpada w drgania.

    Diagnoza mechanik - skrzywione tarcze trzeba przetoczyć.

    Tarcze zostały przetoczone i pomogło to o tyle że drgania przy delikatnym
    hamowaniu pojawiały się dopiero przy 140. Minęły dwa miesiące i znowu
    zauważyłem że pojawiają się już nawet poniżej 100 km/h

    Mechanik tym razem mówi aby tarcze lepiej wymienić.

    Możliwe to że tarcze się tak ciągle wichrują? Poprzednie fabryczne starczyły
    na prawie 100 kkm. Autko jeździ na krótkich trasach więc hamulce nawet nie
    mają gdzie się porządnie zagrzać. Autkiem jeździ w prawdzie kobieta ale
    jeździ nim od początku i z poprzednimi tarczami nic się nie działo.

    Ps. A jeśli trzeba wymienić to jakie warto kupić by nie mieć takich
    niespodzianek. Nie musza być najtańsze, ale też nie potrzeba rajdowych - ot
    po prostu solidne by mieć kłopot z głowy na następnych 10 lat.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 2. Data: 2014-09-03 11:35:44
    Temat: Re: Nowe tarcze a konieczne toczenie
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-09-03 11:22, Ergie pisze:
> [...]
    > hamulce nawet nie mają gdzie się porządnie zagrzać. Autkiem jeździ w
    > prawdzie kobieta ale jeździ nim od początku i z poprzednimi tarczami

    Możliwe, czasem wystarczy raz, porządnie rozgrzanymi, wjechać w kałużę
    aby się zwichrowały. Zwłaszcza takie niemarkowe.

  • 3. Data: 2014-09-03 11:55:57
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    Przyłączam się do pytania

    - rok po wymianie tarcz kierownica szaleje przy hamowaniu ze 140 km/h na
    autostradzie.

    Jeśli tak szybko tarcze się krzywią, to jakiej marki kupić, żeby były
    możliwie trwałe? Samochód Skoda Octavia I.

  • 4. Data: 2014-09-03 11:58:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Wednesday, September 3, 2014, 11:55:57 AM, you wrote:

> [...]
    > Jeśli tak szybko tarcze się krzywią, to jakiej marki kupić, żeby były
    > możliwie trwałe? Samochód Skoda Octavia I.

    Ja bym raczej zaczął od sprawdzenia zawieszania, w tym
    amortyzatorów...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2014-09-03 12:14:33
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    > Ja bym raczej zaczął od sprawdzenia zawieszania, w tym
    > amortyzatorów...

    BT robione co roku, nie zgłaszali problemów. Ale sprawdzę mimo wszystko.

  • 6. Data: 2014-09-03 12:38:27
    Od: tadzik <f...@f...com>

    On Wed, 3 Sep 2014 11:22:28 +0200, "Ergie" <e...@s...pl> wrote:
    > Diagnoza mechanik - skrzywione tarcze trzeba przetoczyć.

    > Mechanik tym razem mówi aby tarcze lepiej wymienić.

    Nie znam się to się wypowiem :)
    Miałem taki sam problem w Kangoo. Po jakichś tam naprawach zaczęła
    się jazda. Przetaczanie bo krzywe, potem wymiana, znowu krzywe.
    Mechanik brzęczy, że po kałużach itp. Zaczynało się od prawego koła.
    Okazało się, że piasta była puknięta młotkiem i zrobił się malutki
    rant. Tarcza 'nie siadała' należycie i stąd bicie :) Ale rymłem :)
    Inny mechanik 'spiłował' rant i jak ręką odjął!
    Jak jest teraz to nie wiem bo auto sprzedane, ale chwilę było bez
    problemów. Obejrzyj to dokładnie.

    --
    pozdro
    tadzik

  • 7. Data: 2014-09-03 12:42:35
    Od: Przemek <p...@g...com>

    Jak masz dobre sprężyny, to badanie tech. powie Ci tyle o amorach, że są zamontowane.
    U mnie pokazało 70%, a tylne nadawały się na śmietnik, przednie były w niewiele
    lepszym stanie.
    Po zmianie na nowe, kolejne badanie pokazało wartości o kilka procent większe,
    dopiero jak diagnosta wlazł pod auto, zorientował się, że są nowe założone(Bilstein)

  • 8. Data: 2014-09-03 12:49:52
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "tadzik" napisał w wiadomości grup
    trada.pl...

> [...]
    > Inny mechanik 'spiłował' rant i jak ręką odjął!
    > Jak jest teraz to nie wiem bo auto sprzedane, ale chwilę było bez

    Nie moje auto. Ja nim tylko okazyjnie jeżdżę i zajmuję się serwisem typu
    wymiana piór wycieraczek, albo filtra powietrza. Na zmianie kół lato/zima
    moje umiejętności się kończą. Nigdy w życiu nie ściągałem tarczy i nie mam
    czasu na taką zabawę, więc raczej zlecę to mechanikowi.

    Ale czy gdyby tarcza byłą krzywo osadzona to bicie nie powinno być od
    momentu jej założenia a nie dopiero jakiś czas później?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 9. Data: 2014-09-03 12:58:58
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > niespodzianek. Nie musza być najtańsze, ale też nie potrzeba rajdowych -
    > ot po prostu solidne by mieć kłopot z głowy na następnych 10 lat.

    Przyczyną bicia przy hamowaniu może być:
    - słaby materiał tarcz
    - wjeżdżanie na rozgrzanych tarczach w kałuże
    - niewyważone koło
    - uszkodzona felga lub opona
    - usterki w zawieszeniu - luzy, słabe amortyzatory
    - skrzywiona piasta
    - niedokładny montaż tarcz bez usunięcia nierówności i zabrudzeń na piaście
    - skrzywiony zacisk.

    Miałem przypadek w swoim samochodzie, że tarcze markowe biły po przejechaniu
    2000 km. Po dwóch wymianach tarczy mechanik zmierzył bicie piasty i zalecił
    jej wymianę. Problem bicia przy hamowaniu ustąpił.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 10. Data: 2014-09-03 13:01:17
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2014-09-03 12:42, Przemek pisze:
> [...]
    dopiero jak diagnosta wlazł pod auto, zorientował się, że są nowe założone(Bilstein)

    Jest też taki objaw, że przy przejeździe (spokojnym) przez próg
    zwalniający samochód często uderzy o nawierzchnię, podczas gdy innym
    autem przejeżdżam bez uderzeń. To może być objaw zużytych amortyzatorów?