  • 11. Data: 2015-04-23 18:31:07
    Temat: Re: Nowy laptop pod XP dla medyka
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-04-23 o 17:22, JoteR pisze:

    > O ile pacjent, badany/leczony za pomocą - cytuję: "aparatury
    > medycznej" podłączonej do złoma za "2 stówki" aż tak długo pożyje ;->

    ale to jest maszynka w gabinecie okulistycznym jak dobrze przeczytałem,
    a nie rozrusznik serca.
    Więc jaki problem z tym "złomem". Poza tym kiedyś to się robiło porządny
    sprzęt. Maszyna do rezonansu chodzi na SGI Octane i ma się dobrze,
    pacjenci się badają.
    Kupić poleasingowego Della Latitude na ten przykład i tyle.
    Stacjonarne Dell w obudowie desktop albo SFF też niewiele miejsca
    zajmują, taki Optiplex 780 niewielkie pieniądze kosztuje, postawić obok
    przy biurku, klawiatura bezprzewodowa do tego i jakiś fajny monitor i
    powinno być ok.

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2015-04-23 19:10:56
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Doxent" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > lub przynajmniej grafikę i lan.

    Lan to nie problem bo można wstawić jakąś starą sieciówkę 10/100 na USB.

    > Chodzi o obsługę aparatury medycznej w gabinecie okulistycznym dla której
    > nie ma sterowników pod żaden nowszy system.

    Może te od XP zadziałają pod Win7 (choć tu jest ryzyko bo biorąc pod uwagę
    zastosowanie sprzętu to nawet jak będzie działać w 99% sprawnie to ten
    ostatni 1% może być powodem spraw sądowych).

    > Stacjonarny nie wchodzi w grę ze względu na brak miejsca

    To jakiś mini-pc SFF.

  • 13. Data: 2015-04-23 19:30:26
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Irokez" napisał:

    > Więc jaki problem z tym "złomem".

    Jak z każdym złomem. Zwłaszcza takim za - cytuję: "2 stówki".

    > Kupić poleasingowego Della Latitude na ten przykład i tyle.

    I który z nich (dla ułatwienia - sprawny) kosztuje - cytuję: "2 stówki"?
    Konkrety poproszę.

    JoteR

  • 14. Data: 2015-04-24 15:55:29
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    rnetia.pl
    *Irokez* napisał(-a):

    > Maszyna do rezonansu chodzi na SGI Octane i ma się
    > dobrze, pacjenci się badają.

    Mało tego, komputery pokładowe nielatających już wahadłowców zbudowane
    były na 386 :)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 15. Data: 2015-04-24 16:14:46
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 24 Apr 2015 15:55:29 +0200, Big Jack napisał(a):

    > Mało tego, komputery pokładowe nielatających już wahadłowców zbudowane
    > były na 386 :)

    Na pewno nie od początku...

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 16. Data: 2015-04-24 19:52:29
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-04-24 o 16:14, MadMan pisze:

    > Na pewno nie od początku...

    Gdzieś czytałem ciekawy artykuł na temat komputerów w kosmosie.
    Najpierw były specjalnie wolne i robione w starych technologiach
    bo to najskuteczniej zabezpieczało przed promieniowaniem.
    Pod koniec amerykanie zaczęli latać z laptopami i okazało się
    że jednak też działają.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2015-04-24 21:56:25
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 24 Apr 2015 19:52:29 +0200, RadoslawF napisał(a):

> [...]
    > bo to najskuteczniej zabezpieczało przed promieniowaniem.
    > Pod koniec amerykanie zaczęli latać z laptopami i okazało się

    Tak czy inaczej w 1981 roku 386 nie było, więc na pewno pierwsze
    wahadłowce nie były w niego wyposażone. Być może przy konwersji na
    szklany kokpit zmienili komputery?

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 18. Data: 2015-04-24 23:07:16
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "marfi" <marfi @bb.onet.pl> wrote in message news:5538a943$0$8382
    > "przynajmniej grafikę i lan" obsłuży.
    > Skoro to były "specjalistyczne" sterowniki to do czego?
    > Do pcimcia? Co mozna innego włozyć do laptopa?

    chyba chodzi o to ze ten xp ma miec podlaczone do siebie cos
    jeszcze - "obsługę aparatury medycznej w gabinecie okulistycznym"
    i cytowany sterownik nie bedzie sie lubil ze zwirtualizowanym systemem

    --
    http://db.org.pl/

  • 19. Data: 2015-04-24 23:54:39
    Od: Doxent <d...@g...pl>

    > Można jeszcze próbować kupić coś z Windows 7 Pro - tam była zdaje się
    > możliwość downgrade'u, albo używania maszyny wirtualnej z Windows XP (XP
    > gratis).

    Chyba jednak faktycznie jedyne rozwiązanie to dobry poleasingowiec w tym
    przypadku. Wirtualka odpada niestety.

  • 20. Data: 2015-04-24 23:55:43
    Od: Doxent <d...@g...pl>

    > To jakiś mini-pc SFF.

    Czasami istnieje potrzeba zabrania laptopa w inne miejsce. Ciąganie się
    z tym to trochę średnia przyjemność.