  • 1. Data: 2015-04-20 19:16:11
    Temat: router ADSL w roli switcha/AP
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    W związku z zamianą Neostrady na Vectrę ostał mi się router ADSL Linksys
    WAG200G. Czy jest możliwość zrobienia z niego switcha lub AccessPointa (np
    poprzez zmianę ustawień Encapsulation z PPPoA na któryś z innych trybów
    takich jak Bridge Mode Only)?

    Od montera Vectry dostałem Thomsona TCW750-4 który jest beznadziejny jeśli
    chodzi o WiFi (problem z podłączeniem więcej niż jednego sprzętu przez WiFi,
    niemożność permanentnej zmiany SSID i hasła - po zaniku zasilania wraca do
    defaultowego)

  • 2. Data: 2015-04-20 19:34:47
    Temat: Re: router ADSL w roli switcha/AP
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    Tak wygląda panel konfiguracyjny tego Linksysa:

    http://ui.linksys.com/files/WAG200G/1.00.09/Setup.ht

  • 3. Data: 2015-04-20 19:42:56
    Od: G Nowak <g...@c...ac.uk>

    On 20/04/2015 18:16, zhbick wrote:
> [...]
    > jeśli chodzi o WiFi (problem z podłączeniem więcej niż jednego sprzętu
    > przez WiFi, niemożność permanentnej zmiany SSID i hasła - po zaniku

    Zapewne bridge kabla z wifi jest domyslnie, jak w kazdym podobym
    sprzecie. Po prostu ustaw adres interfejsu lan tak by odpowiadal nowemu
    routerowi i wylacz dhcp.

    --
    Pozdr

  • 4. Data: 2015-04-20 20:05:47
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    Użytkownik "G Nowak" napisał w wiadomości grup

    > Zapewne bridge kabla z wifi jest domyslnie, jak w kazdym podobym sprzecie.
    > Po prostu ustaw adres interfejsu lan tak by odpowiadal nowemu routerowi i
    > wylacz dhcp.

    A jako bramę wpisać adres nowego routera?

  • 5. Data: 2015-04-20 20:14:52
    Od: G Nowak <g...@c...ac.uk>

    On 20/04/2015 19:05, zhbick wrote:
    > Użytkownik "G Nowak" napisał w wiadomości grup

    > A jako bramę wpisać adres nowego routera?

    Nie. Bridge operuje na wartstwie drugiej, a wiec nie potrzebuje bramy.

    --
    Pozdr

  • 6. Data: 2015-04-20 20:16:07
    Od: G Nowak <g...@c...ac.uk>

    On 20/04/2015 19:14, G Nowak wrote:

    > Nie. Bridge operuje na wartstwie drugiej, a wiec nie potrzebuje bramy.

    Poprawka - na kompie tak, jesli dhcp nie zadziala ;-)

  • 7. Data: 2015-04-20 20:29:45
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "zhbick" napisał:

> [...]
    > chodzi o WiFi (problem z podłączeniem więcej niż jednego sprzętu przez
    > WiFi, niemożność permanentnej zmiany SSID i hasła - po zaniku zasilania

    To i tak dobrze, że masz w ogóle możliwość zalogowania się do tego panelu.
    Natomiast co do SSID i hasła - możesz to zrobić z poziomu
    https://ebok.vectra.pl/ (zakładka "Konfiguracja Wi-Fi"), wówczas te wartości
    staną się "defaultowe".
    Dziwne, że w 2015 roku dali ci starego Thomsona nawet bez "n"-ki, mnie ponad
    2 lata temu wcisnęli TWG-870 i nie narzekam, chociaż wisi na nim w porywach
    kilkanaście urządzeń. Może spróbuj zareklamować?

    JoteR

  • 8. Data: 2015-04-20 20:36:14
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    Użytkownik "G Nowak" napisał w wiadomości grup

    > [..}

    Dzięki.

  • 9. Data: 2015-04-20 20:50:14
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    Użytkownik "JoteR" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Natomiast co do SSID i hasła - możesz to zrobić z poziomu
    > https://ebok.vectra.pl/ (zakładka "Konfiguracja Wi-Fi"), wówczas te
    > wartości staną się "defaultowe".

    OK, tak zrobię.

    > Dziwne, że w 2015 roku dali ci starego Thomsona nawet bez "n"-ki

    To jest jakiś najtańszy pakiet TV + nielimitowane rozmowy telefoniczne +
    internet 10 Mbps więc pewnie dlatego sprzęt wcisnęli najgorszy jaki mieli :)

    Szczerze mówiąc nie spodziewałem się takich kwiatków, jako posiadacz
    Linksysa WAG200G od czasów Neostrady 128kbps do niedawnych 20Mbps "nie
    wiedziałem, że mam router" - po prostu ustawiłem sobie to co chciałem i
    wszystko działało książkowo. A teraz jakaś jazda z niemożnością zmiany SSID,
    niemożnością przekierowania portów, jakimiś komunikatami "ograniczony
    dostęp" przy próbie podłączenia więcej, niż jednego komputera przez WiFi...

    na dziś trybu n nie potrzebuję, do większych ilości danych między
    stacjonarkami używam skrętki a na urządzeniach mobilnych wystarczy możliwość
    dostępu do internetu