    From: Mario <m...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Nowy sterownik do Windows dla FTDI blokuje podróbki
    Date: Thu, 30 Oct 2014 11:32:34 +0100
    <m2jjp0$ft3$1@dont-email.me> <m2jqsa$r70$1@mx1.internetia.pl>
    <m2kvlg$jqi$1@srv.chmurka.net> <m2ljob$o2g$1@mx1.internetia.pl>
    <m2lqji$ukc$1@srv.chmurka.net> <m2lt6h$olo$1@mx1.internetia.pl>
    <m2m319$43u$1@speranza.aioe.org> <m2mglu$r32$1@mx1.internetia.pl>
    <m2rj85$ne5$1@speranza.aioe.org> <m2rncv$nvt$1@mx1.internetia.pl>
    <m2srqf$5bo$1@srv.chmurka.net>

    W dniu 2014-10-30 o 09:10, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

    > Prawdopodobnie zgodnie z prawem. Ale pytanie jest czy to prawo jest
    > faktycznie sprawiedliwe.

    W tej sytuacje jest miejsce na działanie firmy dostarczającej urządzenie
    z wadliwym prawnie elementem. Powinni przyjmować je od klienta i
    wymieniać układ na poprawny. Gorzej jeśli minął okres rękojmi.
    Ale tu też się pojawia problem, czy postępowanie zgodne z prawem
    (uwzględnianie reklamacji tylko w okresie rękojmi) byłoby postępowaniem
    właściwym.

    > Nie wspominając że sprzeczne z obecnie bardzo wysoko stawianymi celami
    > ochrony środowiska.

    Torebki i kurtki też się niszczy. Nielegalne papierosy też idą do
    wytwórni paliwa alternatywnego.

    > Nie mam za bardzo pojęcia o prawie i kieruję się tzw. chłopskim rozumem.
    > Po mojemu ukradziony samochód musi wrócić do właściciela i nieświadomy
    > jego nabywca musi go stracić, ale nieświadomy nabywca kopii takiego
    > samochodu już nie musi go tracić, aby prawowity właściciel miał swój
    > oryginał. Jeśli robienie kopii jest zakazane to należy ścigać robiącego
    > te kopie i tyle.

    Nie chcę wyjść na jakiegoś zwolennika bezwzględnej walki z użytkownikami
    nielegalnych kopii. Po prostu w tym kierunku idą rozwiązania prawne.
    Ciężko ścigać małe żółte ludziki robiące kopie. Ciężko ścigać też
    dystrybutorów kiedy każdy może zamówić sobie towar z Chin. Dlatego
    będzie się ścigać użytkowników.

    --
    pozdrawiam
    MD