  • 1. Data: 2014-10-23 09:33:04
    Temat: Nowy sterownik do Windows dla FTDI blokuje podróbki
    Od: Marek <f...@f...com>

    Dobre:

    http://hackaday.com/2014/10/22/watch-that-windows-up
    date-ftdi-drivers-a
    re-killing-fake-chips/

    --
    Marek

  • 2. Data: 2014-10-23 09:54:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    Thursday, October 23, 2014, 9:33:04 AM, you wrote:

    > Dobre:
    > http://hackaday.com/2014/10/22/watch-that-windows-up
    date-ftdi-drivers-a
    > re-killing-fake-chips/

    Połamałeś link...
    http://hackaday.com/2014/10/22/watch-that-windows-up
    date-ftdi-drivers-are-killing-fake-chips/

    Nie potrafię zrozumieć, co w tym dobrego. Czytając szukałem daty 1
    kwietnia, bo nie chce mi się wierzyć, że ktoś postanowił karać
    użytkowników za to, że producent jakiegoś gadżetu użył chińskiej
    podróbki układu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2014-10-23 10:07:27
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    > kwietnia, bo nie chce mi się wierzyć, że ktoś postanowił karać
    > użytkowników za to, że producent jakiegoś gadżetu użył chińskiej
    I (o ile ten driver się auto-updatuje) na ile takie działanie podpada
    pod kodeks karny Art. 267, a bardziej nawet 268

    § 1. Kto, nie będąc do tego uprawnionym, niszczy, uszkadza, usuwa lub
    zmienia zapis istotnej informacji albo w inny sposób udaremnia lub
    znacznie utrudnia osobie uprawnionej zapoznanie się z nią, podlega
    grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

    § 2. Jeżeli czyn określony w § 1 dotyczy zapisu na informatycznym
    nośniku danych, sprawca podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    § 3. Kto, dopuszczając się czynu określonego w § 1 lub 2, wyrządza
    znaczną szkodę majątkową, podlega karze pozbawienia wolności od 3
    miesięcy do lat 5.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2014-10-23 10:54:04
    Od: d...@g...com

    użytkownik BartekK napisał:
    > I (o ile ten driver się auto-updatuje) na ile takie działanie podpada
    > pod kodeks karny Art. 267, a bardziej nawet 268

    Autoupdate microsoftu blokuje drukarki, tj. wlacza
    "wstrzymaj drukowanie", a po zakonczeniu aktualizacji systemu
    zapomina odptaszkowac, biedny user wzywa serwis.
    Wydasz 20kPLN na walke z microsoftem lub ftdi?

  • 5. Data: 2014-10-23 11:00:31
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2014-10-23 o 10:07, BartekK pisze:
> [...]
    >
    > § 3. Kto, dopuszczając się czynu określonego w § 1 lub 2, wyrządza
    > znaczną szkodę majątkową, podlega karze pozbawienia wolności od 3

    Tu można by się chyba spierać, bo zmienia on informację należącą do
    FTDI, tak to można chyba określić.
    Ten konkretny USB PID jest własnością FTDI i nie ma prawa być używany
    bez jego zgody.
    A skoro go używasz to można uznać, że wyrażasz zgodę na zapisy
    licencyjne związane z jego użytkowaniem (użytkowaniem sterowników FTDI
    bo o to tu chyba chodzi) a wtedy nie można mówić, że FTDI "nie jest
    uprawniony".

    --
    AWa.

  • 6. Data: 2014-10-23 11:00:46
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-10-23 10:07, BartekK wrote:
    [...]
    > I (o ile ten driver się auto-updatuje) na ile takie działanie podpada
    > pod kodeks karny Art. 267, a bardziej nawet 268
    Ale to przecież problem użytkownika, że ma sprzęt niekompatybilny z
    softem. :-) I wskutek tej niekompatybilności soft błędnie działa i
    przeprogramowuje PID. :-)

  • 7. Data: 2014-10-23 11:47:53
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 23 października 2014 09:33:07 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > Dobre:
    >
    > http://hackaday.com/2014/10/22/watch-that-windows-up
    date-ftdi-drivers-a
    > re-killing-fake-chips/

    W komentarzach masz załączony filmik jak spowrotem przywrócić/zmienić PID w kostkach
    FTDI.

  • 8. Data: 2014-10-23 12:18:52
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-10-23 11:47, s...@g...com pisze:

    > W komentarzach masz załączony filmik jak spowrotem przywrócić/zmienić
    > PID w kostkach FTDI.

    A teraz wyobraź sobie zwykłego użytkownika, który nie wie jak działa
    posiadana przez niego elektronika. Nie ma pojęcia co to takiego UART,
    FT232 albo MCU. Po prostu kupił sobie działające urządzenie, wiedza na
    temat tego co jest w środku nie jest mu do niczego potrzeba.

    W pewnym momencie aktualizują się sterowniki FTDI. User rzecz jasna o
    tym nie wie. Po podłączeniu urządzenia do komputera przestaje ono
    działać. Wygląda to na zwykłą awarię - najwyraźniej coś w środku się
    "spaliło". User nie zdaje sobie sprawy z tego, że padł ofiarą zdalnego
    wandalizmu. Nie wie też, że proces można cofnąć software'owo. Jeśli
    sprzęt jest na gwarancji, może po jakimś czasie go odzyska. Jeśli nie,
    dobre urządzenie trafi na śmietnik...

  • 9. Data: 2014-10-23 12:23:06
    Od: Krzychu <k...@w...pl.invalid>

    W dniu 23.10.2014 o 12:18, Atlantis pisze:
> [...]
    > FT232 albo MCU. Po prostu kupił sobie działające urządzenie, wiedza na
    > temat tego co jest w środku nie jest mu do niczego potrzeba.

    Nie ma co ukrywać, że działania są wymierzone bezpośrednio w producentów
    elektroniki, którzy świadomie lub nie używają takich układów. To oni
    poniosą koszty związane z wymianą urządzeń lub odnowieniem reputacji
    utraconej w skutek masowych awarii.

    Przy okazji, wytłumaczenie FTDI nie wskazuje jakoby była to 'przypadkowa
    niekompatybilność':

    https://twitter.com/mikelectricstuf/status/524917368
    154492929

    > Please refer to FTDI`s driver license agreement. By installing FTDI
    > drivers you agree to the terms of use of FTDI`s device.

    A ToS mówi tak:

  • 10. Data: 2014-10-23 12:28:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Krzychu,

    Thursday, October 23, 2014, 12:23:06 PM, you wrote:

> [...]
    > elektroniki, którzy świadomie lub nie używają takich układów. To oni
    > poniosą koszty związane z wymianą urządzeń lub odnowieniem reputacji

    Koszty poniosą użytkownicy. Producenci mają to w odwłoku.

    > Przy okazji, wytłumaczenie FTDI nie wskazuje jakoby była to 'przypadkowa
> [...]

    Jasne. A userzy czytają licencje do driverów, szczególnie gdy jest to
    fragment aktualizacji systemu. Już nie wspominając o tym, że skąd user
    ma wiedzieć, co siedzi np. w środku jego glukometru...

    --
    Best regards,
    RoMan