    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: O% zero .... ale SLD-owski SENAT nas załatwi
    Date: Mon, 08 Mar 2004 16:36:35 +0100

    "Marcin Kapski" <a...@b...plNOSPAM> writes:

    > 0% vatu - dla mnie stawka beznadziejna.
    > No bo my może nie zapłacimy Vatu, ale firmy które świadczą tego typu usługi
    > również, bo Budżet będzie im musiał zwrócić w całości Vat który zapłacą za
    > urzadzenia, kable, serwery....

    Argumentacja jest beznadziejna. Firmy, bedace platnikami VAT, nie sa
    podatnikami VAT. Podatek VAT dotyczy wylacznie konsumentow, a tylko
    jest placony (stad platnicy) za posrednictwem platnikow VAT - tylko
    z tej prostej przyczyny, ze inaczej nie daloby sie go sciagnac.

    Tak wiec roznice w stawkach VAT nie maja dla platnikow VAT wiekszego
    znaczenia (zakladajac, ze nie chodzi o zwolnienie, bo wtedy platnik
    przestaje byc platnikiem). Jedyna dla nich roznica to mozliwosc
    zaoferowania innej ceny brutto dla klienta (ale konkurencja ma tak samo).
    No, sa, a zwlaszcza beda pewne roznice przy handlu miedzynarodowym.

    > Więc jadąc na stację benzynową, tankując bedę płacił Vat (czy chociażby
    > kupię sobie jabłko) który bedzie wypłacony m.in. firmie której płacę za
    > internet.

    Nie. Zaplacony przez Ciebie VAT zostanie (wraz np. z akcyza) przekazany
    przez stacje benzynowa do skarbu panstwa (niekoniecznie w calosci
    bezposrednio), i nikomu wyplacony nie bedzie.

    Firma, ktorej placisz za Internet, moze co najwyzej dostac _zwrot_
    _nadplaconego_ przez siebie VATu. Stawka dla Ciebie na to nie wplywa,
    albo ta firma dostanie zwrot z US (jesli Ty nie zaplacisz wystarczajaco
    duzo VATu), albo wystarczy VAT, ktory dostala od klientow.

    > Taka stawka to przywilej nie tylko dla nas, ale dla firm ISP. Dla
    > mnie to paranoja.

    Paranoja jest szukanie spisku tam, gdzie go nie ma.

    > Lepiej zmniejszyć stawkę podstawową do 12-15 % i żadnych innych stawek. Było
    > by lepiej prościej i bez zwrotów. proste jasne i klarowne.

    To niewatpliwe, i generalnie zalozeniem VATu jest placenie go rowno
    przez wszystkich konsumentow.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH