  • 1. Data: 2004-02-21 00:40:19
    Temat: O% zero .... ale SLD-owski SENAT nas załatwi
    Od: "KUNZEN" <k...@o...pl>

    O% zero .... ale SLD-owski SENAT nas załatwi

  • 2. Data: 2004-02-21 07:54:35
    Temat: Re: O% zero .... ale SLD-owski SENAT nas załatwi
    Od: januszek <j...@k...nie.lubi.spamu.dlatego.prosze.to.wyciac.irc.pl>

    KUNZEN napisał(a):

    > O% zero .... ale SLD-owski SENAT nas załatwi

    Nie 0% tylko zwolnienie z VAT-u...

    januszek

  • 3. Data: 2004-02-21 09:36:04
    Od: "KUNZEN" <k...@o...pl>

    ok nie "...0% zero" a zwolnienie z VAT cd. bez zmian
    Użytkownik "januszek"
    <j...@k...nie.lubi.spamu.dlatego.prosze.to.wyc
    iac.irc.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnc3e3lr.pg2.januszek@lexx.eu.org...

  • 4. Data: 2004-02-21 10:30:42
    Od: januszek <j...@k...nie.lubi.spamu.dlatego.prosze.to.wyciac.irc.pl>

    KUNZEN napisał(a):

    > ok nie "...0% zero" a zwolnienie z VAT cd. bez zmian

    To bardzo istotne. Bo stawa 0% oznacza obniżkę opłat a zwolnienie
    z VAT-u skończy się pewnie podwyżką o ok 20%...

    januszek

  • 5. Data: 2004-03-08 12:17:53
    Od: "Marcin Kapski" <a...@b...plNOSPAM>

    Użytkownik "KUNZEN" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > O% zero .... ale SLD-owski SENAT nas załatwi

    0% vatu - dla mnie stawka beznadziejna.
    No bo my może nie zapłacimy Vatu, ale firmy które świadczą tego typu usługi
    również, bo Budżet będzie im musiał zwrócić w całości Vat który zapłacą za
    urzadzenia, kable, serwery....

    Więc jadąc na stację benzynową, tankując bedę płacił Vat (czy chociażby
    kupię sobie jabłko) który bedzie wypłacony m.in. firmie której płacę za
    internet. Taka stawka to przywilej nie tylko dla nas, ale dla firm ISP. Dla
    mnie to paranoja.

    Lepiej zmniejszyć stawkę podstawową do 12-15 % i żadnych innych stawek. Było
    by lepiej prościej i bez zwrotów. proste jasne i klarowne.

  • 6. Data: 2004-03-08 15:36:35
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Marcin Kapski" <a...@b...plNOSPAM> writes:

> [...]
    > również, bo Budżet będzie im musiał zwrócić w całości Vat który zapłacą za

    Argumentacja jest beznadziejna. Firmy, bedace platnikami VAT, nie sa
    podatnikami VAT. Podatek VAT dotyczy wylacznie konsumentow, a tylko
    jest placony (stad platnicy) za posrednictwem platnikow VAT - tylko
    z tej prostej przyczyny, ze inaczej nie daloby sie go sciagnac.

    Tak wiec roznice w stawkach VAT nie maja dla platnikow VAT wiekszego
    znaczenia (zakladajac, ze nie chodzi o zwolnienie, bo wtedy platnik
    przestaje byc platnikiem). Jedyna dla nich roznica to mozliwosc
    zaoferowania innej ceny brutto dla klienta (ale konkurencja ma tak samo).
    No, sa, a zwlaszcza beda pewne roznice przy handlu miedzynarodowym.

    > Więc jadąc na stację benzynową, tankując bedę płacił Vat (czy chociażby
    > kupię sobie jabłko) który bedzie wypłacony m.in. firmie której płacę za
    > internet.

    Nie. Zaplacony przez Ciebie VAT zostanie (wraz np. z akcyza) przekazany
    przez stacje benzynowa do skarbu panstwa (niekoniecznie w calosci
    bezposrednio), i nikomu wyplacony nie bedzie.

    Firma, ktorej placisz za Internet, moze co najwyzej dostac _zwrot_
    _nadplaconego_ przez siebie VATu. Stawka dla Ciebie na to nie wplywa,
    albo ta firma dostanie zwrot z US (jesli Ty nie zaplacisz wystarczajaco
    duzo VATu), albo wystarczy VAT, ktory dostala od klientow.

    > Taka stawka to przywilej nie tylko dla nas, ale dla firm ISP. Dla
    > mnie to paranoja.

    Paranoja jest szukanie spisku tam, gdzie go nie ma.

    > Lepiej zmniejszyć stawkę podstawową do 12-15 % i żadnych innych stawek. Było
    > by lepiej prościej i bez zwrotów. proste jasne i klarowne.

    To niewatpliwe, i generalnie zalozeniem VATu jest placenie go rowno
    przez wszystkich konsumentow.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 7. Data: 2004-03-08 17:52:42
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    "Marcin Kapski" <a...@b...plNOSPAM> wrote in message

> [...]
    > kupię sobie jabłko) który bedzie wypłacony m.in. firmie której płacę za
    > internet. Taka stawka to przywilej nie tylko dla nas, ale dla firm ISP.

    Czy aby na pewno wiesz o czym mówisz ?
    Wszelkie obniżone stawki opodatkowania skutkują dla płatnika VATu tylko tym,
    że de facto kredytuje on budżet wartością podatku naliczonego od kupowanych
    przez siebie towarów i usług, które na ogół opodatkowane są stawką
    podstawową. Więc nie musisz się obawiać, że Twój VAT zapłacony przy okazji
    tankowania benzyny trafi do kieszeni jakiegoś ISP.

    Z#

  • 8. Data: 2004-03-10 08:26:25
    Od: VoMi7 <v...@N...eu.org>

    januszek wrote:

    > To bardzo istotne. Bo stawa 0% oznacza obniżkę opłat a zwolnienie
    > z VAT-u skończy się pewnie podwyżką o ok 20%...

    az tak to nie ale i tak bedzie drozej... kurde CI ludzie nie mysla w tym
    rzadzie gadaja ze chca pomoc w rozwoju internetu a nie maja zielonego
    pojecia o podatkach i jak one przekladaja sie na koszty ...

    Vomi7

  • 10. Data: 2004-03-11 00:52:02
    Od: "Marcin Kapski" <a...@b...plNOSPAM>

    Użytkownik "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podstawową. Więc nie musisz się obawiać, że Twój VAT zapłacony przy okazji
    > tankowania benzyny trafi do kieszeni jakiegoś ISP.

    To może ja czegoś nie rozumiem.

    Prowadząc działalność usługową, np. produkuję komputery..
    Części kupuję płacąc 22% vat. żeby zarobić muszę sprzedawać drożej niż
    kupiłem minus koszty robocizny, biura itp itd. Więc mój klient płaci mi 22%
    vat czy tak?

    No tak. I martwię sie tylko jak tu zarobić, a nadpłacony vat przez mojego
    klienta i tak muszę odprowadzić do US

    Natomiast gdy sprzedaję swoje kompy za 7 % vat, uruchamiam całą maszynę
    biurokratyczną by dostać nadpłacone 15%, które nadpłaciłem w częściach. Ta
    częśc ktorą nie zapłacili moi klienci zostanie zapłacona mojej firmie z
    budżetu Państwa, czyli z podatków innych klientów innej firmy lub np. stacji
    bęzynowej. Gdyby tak ustawili 0% na internet to właściciel firmy ISP wogóle
    miałby w dupie VAT, nie martwił by się o niego, tylko kupował by sprzęt w
    praktyce netto, zawsze by miał nadpłatę 22%. Czyli tak:
    Internauci nie płacąc VAT'u narażają budżet Państwa (czyli nas wszystkich)na
    stratę w wysokości 22% wszystkich kosztów jakie poniosą wszystkie firmy ISP
    w tym kraju, i dla mnie jest to nie fair.

    Dlaczego kupujac bułkę w sklepie mam płacić vat (możliwe ze wkrótce właśnie
    przez inną stawkę dla internetu - większy) a ktos kto siedzi na
    necie ma go nie płacić. Dlaczego moj rachunek telefoniczny ma 22% vat?

    Dlaczego np. usługi telefoniczne nie mają 0% vatu tylko pełną stawkę?
    przecież pod tym względem jesteśmy też zacofani, nie mówiąc już o cenach
    połączeń.

    jest wiele dziedzin w ktorych kulejemy, drogi, autostrady, służba zdrowia...
    i wiele wiele innych. Dlatego nie rozumiem walki o internet.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2004-03-11 00:52:02
    Od: "Marcin Kapski" <a...@b...plNOSPAM>