    From: "Marcin Kapski" <a...@b...plNOSPAM>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: O% zero .... ale SLD-owski SENAT nas załatwi
    Date: Thu, 11 Mar 2004 01:52:02 +0100

    Użytkownik "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl> napisał w wiadomości
    news:c2ibth$1qr7$1@news2.ipartners.pl...
    > "Marcin Kapski" <a...@b...plNOSPAM> wrote in message

    > usługi
    > Dla
    >
    > Czy aby na pewno wiesz o czym mówisz ?
    > Wszelkie obniżone stawki opodatkowania skutkują dla płatnika VATu tylko
    tym,
    > że de facto kredytuje on budżet wartością podatku naliczonego od
    kupowanych
    > przez siebie towarów i usług, które na ogół opodatkowane są stawką
    > podstawową. Więc nie musisz się obawiać, że Twój VAT zapłacony przy okazji
    > tankowania benzyny trafi do kieszeni jakiegoś ISP.

    To może ja czegoś nie rozumiem.

    Prowadząc działalność usługową, np. produkuję komputery..
    Części kupuję płacąc 22% vat. żeby zarobić muszę sprzedawać drożej niż
    kupiłem minus koszty robocizny, biura itp itd. Więc mój klient płaci mi 22%
    vat czy tak?

    No tak. I martwię sie tylko jak tu zarobić, a nadpłacony vat przez mojego
    klienta i tak muszę odprowadzić do US

    Natomiast gdy sprzedaję swoje kompy za 7 % vat, uruchamiam całą maszynę
    biurokratyczną by dostać nadpłacone 15%, które nadpłaciłem w częściach. Ta
    częśc ktorą nie zapłacili moi klienci zostanie zapłacona mojej firmie z
    budżetu Państwa, czyli z podatków innych klientów innej firmy lub np. stacji
    bęzynowej. Gdyby tak ustawili 0% na internet to właściciel firmy ISP wogóle
    miałby w dupie VAT, nie martwił by się o niego, tylko kupował by sprzęt w
    praktyce netto, zawsze by miał nadpłatę 22%. Czyli tak:
    Internauci nie płacąc VAT'u narażają budżet Państwa (czyli nas wszystkich)na
    stratę w wysokości 22% wszystkich kosztów jakie poniosą wszystkie firmy ISP
    w tym kraju, i dla mnie jest to nie fair.

    Dlaczego kupujac bułkę w sklepie mam płacić vat (możliwe ze wkrótce właśnie
    przez inną stawkę dla internetu - większy) a ktos kto siedzi na
    necie ma go nie płacić. Dlaczego moj rachunek telefoniczny ma 22% vat?

    Dlaczego np. usługi telefoniczne nie mają 0% vatu tylko pełną stawkę?
    przecież pod tym względem jesteśmy też zacofani, nie mówiąc już o cenach
    połączeń.

    jest wiele dziedzin w ktorych kulejemy, drogi, autostrady, służba zdrowia...
    i wiele wiele innych. Dlatego nie rozumiem walki o internet.