  • 1. Data: 2014-06-25 21:14:32
    Temat: OC po zakupie - to jak to teraz jest
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    Witam,
    jak to teraz jest - kupiłem auto, oc ma opłacone do listopada - muszę je
    przepisać na siebie, czy jeździć na poprzedniego właściciela? mam jakiś
    czas na podjęcie decyzji?
    Auta nie będę przerejestrowywał na siebie, podobają mi się tablice KR... :)

    Łukasz

  • 2. Data: 2014-06-25 21:35:10
    Temat: Re: OC po zakupie - to jak to teraz jest
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    dddddddd wydumał(a) w news:lof72s$cok$1@dont-email.me :
> [...]
    > czas na podjęcie decyzji?
    > Auta nie będę przerejestrowywał na siebie, podobają mi się tablice KR...

    Znajdź wątek na tej grupie "przerejestrowanie samochodu a ubezpieczenie" z 8
    maja 2014 i przeczytaj.

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 3. Data: 2014-06-25 22:02:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 25 Jun 2014 21:14:32 +0200, dddddddd napisał(a):

> [...]
    > czas na podjęcie decyzji?
    > Auta nie będę przerejestrowywał na siebie, podobają mi się tablice KR... :)

    Znane są liczne przypadki kiedy policjanci puszczali to płazem, udając że
    wszystko jest OK. Ludzie tak jeździli latami. Tylko nie pokazuj umowy kupna
    bryki :) Ale jest także parę przypadków zabrania papierów pod pretekstem
    "niezgodności w dokumentach" :) Przerabiałem to w maju.
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2014-06-25 22:32:26
    Od: dddddddd <f...@e...com>

> [...]
    > bryki :) Ale jest także parę przypadków zabrania papierów pod pretekstem
    > "niezgodności w dokumentach" :) Przerabiałem to w maju.

    jeżeli powiesz że kupiłeś, to zapytają kiedy, jak powiesz że 2 lata temu
    to muszą cię pouczyć, że w ciągu 30 dni powinieneś przerejestrować.
    W wydziale komunikacji to samo - jak zabrali mi DR (auto jechało bez
    zderzaka), to przy odbiorze musiałem podpisać, że pouczyli mnie, że
    powinienem przerejestrować auto (ale to było ze dwa lata temu, do tej
    pory nie przerejestrowałem, auto było na mnie tylko z innym adresem).
    Innym autem nieprzerejestrowanym też jeżdżę ze dwa lata. Jak kupowałem
    jeszcze inne auto (ostatnie jakie rejestrowałem na siebie) to zapytałem
    dlaczego gość nie przerejestrował go na siebie (kupowałem na śląsku,
    tablice z Poznania, 3 czy 4 właścicieli po drodze) to powiedział że u
    nich nikt tego nie robi bo to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Po
    zmarnowanym dniu na rejestrację stwierdziłem że gość ma rację.

    Łukasz

  • 5. Data: 2014-06-25 22:44:39
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-06-25 22:32, dddddddd pisze:

    > tablice z Poznania, 3 czy 4 właścicieli po drodze) to powiedział że u
    > nich nikt tego nie robi bo to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Po
    > zmarnowanym dniu na rejestrację stwierdziłem że gość ma rację.

    A jak z wyjazdem za granicę?

  • 6. Data: 2014-06-25 23:56:31
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    "dddddddd" wydumał(a) w wiadomości ID news:lof72s$cok$1@dont-email.me
> [...]
    > przepisać na siebie, czy jeździć na poprzedniego właściciela? mam jakiś czas na

    Jeśli właściel wypowie ubezpieczenie (dzisiaj), to nie możesz się spóźnić z
    opłatą/przepisaniem, bo dopadnie Cie Fundusz Gwarancyjny i leci ostra kara. Jesli
    nie wypowie umowy, i będziesz płacił pod jego nazwiskiem, to każda stłuczka leci
    mu po zniżkach i możesz wylądować w powództwie cywilnym jak Cię pozwie.

    > Auta nie będę przerejestrowywał na siebie, podobają mi się tablice KR... :)

    Na to jeszcze nie ma kary :)
    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\

  • 7. Data: 2014-06-26 03:20:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-06-25 23:56, MichaelData(R) pisze:
    > Jeśli właściel wypowie ubezpieczenie (dzisiaj),

    Nie wypowie, bo już nie jest właścicielem.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2014-06-26 07:16:35
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > A jak z wyjazdem za granicę?
    Miałem okazję przetestować raz - wycieczka do Lwowa.
    Nikt się nawet nie zająknął o "Zieloną Kartę" czy o właściciela samochodu.
    Samochód był zarejestrowany na mnie i do tej pory nie wiem czy sprawdzili
    ten fakt w jakiejś bazie czy zwyczajnie ich to nie interesowało.
    Może ze względu na to, że jechałem z niemowlakiem, a może taki mają zwyczaj.
    Sytuacja taka miała miejsce w obu kierunkach.
    Pobieżna kontrola bagażu, przy wjeździe dodatkowo deklaracja ilości paliwa,
    pytanie o alkohol, papierosy, podbicie paszportów i w dalszą drogę.
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 9. Data: 2014-06-26 08:44:53
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Liwiusz wydumał(a) w news:lofsgp$ftg$1@node1.news.atman.pl :
    > Nie wypowie, bo już nie jest właścicielem.

    Mialem głównie na myśli zgłoszenie do ubezpieczalni o zbyciu samochodu.
    Wtedy ubezpiecznie trwa do określonego dnia i wygasa (nie jest przedłużane).
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 10. Data: 2014-06-26 09:36:24
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ews.interia.pl
    *MichaelDataR* napisał(-a):

    > Jesli nie wypowie umowy, i będziesz płacił pod jego
    > nazwiskiem, to każda stłuczka leci mu po zniżkach i możesz wylądować
    > w powództwie cywilnym jak Cię pozwie.

    Jeśli sprzedający zgłosi do TU sprzedaż pojazdu, to może mu to latać...
    wiesz koło czego ;)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675