  • Data: 2015-12-04 19:27:04
    Temat: Re: OLED idzie pod strzechy
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Niekoniecznie, bo klient powyzej 50Hz i tak nie zauwazy :-)

    Zależy od klienta. Bardzo wielu zauważa. Kiedyś myślałem, że wszyscy.

    > Do monitorow komputerow zdarzalo im dawac dawniej takie o wydluzonej
    > poswiacie,

    Nawet sekundowy. Co w swoim czasie nawet miało sens.

    > ale to zniklo i mysle, ze do tego 240Hz raczej skracali niz wydluzali.

    Też tak myślę. Wzrost częstotliwości mogli traktować nie jako polepszenie
    *odświeżania* dla komfortu patrzenia na literki, tylko rozszerzenie
    możliwości przedstawienia ruchu. Kiedyś producenci monitorów LCD licytowali
    się parametrem "szybkość reakcji", a w zależności od jakichś milisekund
    cana mogła się baaardzo różnić. Ale na tym, to z kolei mnie nigdy nie
    zależało. I tu akurat ja sądzę, że klient tego nie zauważy. Chyba mam
    rację, bo teraz nikt już się tym parametrem nie chwali.

    > A w ogole byly 240Hz ? Takich nie pamietam, a w 1989 to i problem z
    > szybka karta mogl byc.

    Gdzieś koło tego roku miałem do czynienia z megawypasionym monitorem
    kupionym do obrazowania różnych różności. Ważył sporo ponad sto kilo,
    rozmiarami odbiegał od ówczeznych kineskopów. Rozdzielczością też.
    Nie wiem jaką miał częstotliwość odchylania pionowego, ale mogła być
    spora. Kosztował tyle, co samochód. Karta do nie go też. Była to karta
    ISA (innych złącz w PC wtedy nie było), ale to nie miało znaczenia,
    bo cały procesor graficzny był na niej.

    > Ja bylem odporny. Wolalem ostre 50Hz, niz lekko rozmyte 60Hz.

    No więc ja mam odwrotnie. Na telewizor CRT w ogóle nie mogę patrzeć.

    --
    Jarek