  • 31. Data: 2013-12-04 00:21:26
    Temat: Re: ON - pytanie laika
    Od: Przemek <p...@g...com>

    Powracające paliwo też może być przyczyną kłopotów. Jest wyraźnie cieplejsze od
    paliwa w baku, co sprzyja zbieraniu się wody, zwłaszcza przy małej ilości paliwa.
    Najrozsądniej jest nie schodzić poniżej połowy baku, a po dłuższej jeździe tankować
    do pełna przed postojem.
    Sam miałem okazję to przetestować, kiedy jeździłem na rezerwie przy dużych mrozach.
    Zamarzło mi paliwo i od tej pory staram się mieć pełen bak jak najczęściej, zwłaszcza
    zimą.

  • 32. Data: 2013-12-04 03:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > A to dziwne ... Bo ja kiedys testowalem w zamrazarce i na moj gust to
    > metnieje gdzies przy polowie tego mrozu.

    Dopóki sie nie zrobi kaszka to jest ok.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

  • 33. Data: 2013-12-04 03:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Tyle że niekoniecznie chodzi o "byle przymrozek", ostatnich kilka lat
    > było mroźnych z temperaturami poniżej -20.
    > Co podczas jazdy oznacza jeszcze z 10 stopni mniej.
    >
    > A na takie warunki zwykły olej zimowy zdecydowanie nie wystarcza,
    > nawet arktyczny nie daje rady, trzeba go wspomagać odpowiednimi
    > specyfikami.

    Jak paliwo nie zamrznie ci jak stoisz i nie zrobi sie kaszka w baku, to jak
    juz odpalisz ruszysz i pojedziesz, to ci w czasie jazdy raczej nie
    zamarznie.
    Chyba ze mróz przywali jak w pojutrze :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,

  • 34. Data: 2013-12-04 05:50:00
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    Napisałeś:
    >tankował tylko na stacjach jednego koncernu (poza
    > awaryjnymi przypadkami)

    > Ciekawa
    > teoria, muszę ją przemyśleć... ;-)

    Myśl myśl.

    > Jeden kolega "oszczędny", a
    > drugi tankował na przypadkowej stacji w trasie...

    To też dodaj do materiału do pomyślenia;)

    Kurde, ludzie, rozumiem, że trollowanie jest modne,
    ale ile trzeba mieć złej woli, żeby nie rozumieć,
    że przedpiśca miał na myśli jednorazowe awaryjne
    zatankowanie na syfstacji, o którym sam pisałeś.

    No, chyba, że skleroza. Wtedy sorry;>

    pzdr
    bartekltg

  • 35. Data: 2013-12-04 05:50:33
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 3 Dec 2013 22:35:35 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Tyle że niekoniecznie chodzi o "byle przymrozek", ostatnich kilka lat było
    > mroźnych z temperaturami poniżej -20.
    > Co podczas jazdy oznacza jeszcze z 10 stopni mniej.

    Jakaś alternatywna fizyka powstała czy co? :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 36. Data: 2013-12-04 07:23:19
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]

    Napisałem, i co? Tobie nigdy nie zdarzyło się zatankować nie na tej stacji,
    na której chcesz, tylko na tej na której musisz?

    > To też dodaj do materiału do pomyślenia;)

    Napisz o co Ci chodzi, bo z jednej strony zarzucasz trolowanie i złą wolę, a
    tak naprawdę sam to stosujesz.

> [...]
    > że przedpiśca miał na myśli jednorazowe awaryjne
    > zatankowanie na syfstacji, o którym sam pisałeś.

    O ile można założyć, że zablokowanie samochodu nastąpiło przez zatankowanie
    na tej jednej trefnej stacji, o tyle szlam o którym pisałem nie zebrał się z
    tego jednego tankowania.

    Wiwo

  • 37. Data: 2013-12-04 07:26:18
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    wiadomości news:04122013.5B9B91F3@budzik61.poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:

    > Dopóki sie nie zrobi kaszka to jest ok.

    No nie do końca. Kaszka się robi, kiedy temperatura przekroczy punkt
    zablokowania zimnego filtra. Mętnienie oznacza, że drobiny parafiny
    zaczynają już się wytrącać. Tutaj jest to opisane:
    http://maciejmikula.pl/2011/11/temperatura-metnienia
    -czyli-czego-nie-powiedzial-tobie-sprzedawca-oleju-n
    apedowego/

    Wiwo

  • 38. Data: 2013-12-04 07:38:28
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    W dniu 2013-12-03 23:10, yabba pisze:
    > Użytkownik "Tata" <k...@k...net.pl> napisał w wiadomości

    > Taką informację uzyskałem na BP, Orlenie, Lotosie, Statoilu. Karteczka
    > przyjeżdża razem z dostawą paliwa. Widocznie trafiłeś na obsługę
    > specjalizująca się w hot-dogach. :)
    > Na jednym Statoilu to sprzedawczyni (młoda dziewczyna) nawet nie wiedziała,
    > że jest coś takiego jak ON letni i zimowy. :)

    Pytałem się kierowniczki (zastępczyni?) stacji, nie chciała pokazać
    kartki z opisem parametrów posiadanego ON. Przed zatankowaniem zawsze
    wlewam oryginalnego Skydd'a 1:1000 i mam pewność iż nie wytrąci się
    parafina. Wszedłem na portal Statoil'a i okazuje się, że dla osoby
    indywidualnej kontakt telefoniczny lub e-mailowy nie istnieje, jest
    tylko dla mediów. Hot dogi też na stacji serwują.

    Z ukłonami
    MJ

  • 39. Data: 2013-12-04 08:42:21
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-12-04 05:50, *MadMan* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    > Jakaś alternatywna fizyka powstała czy co?:)

    Też nie rozumiesz ile to będzie dziesięć mniej niż -20?

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 40. Data: 2013-12-04 08:44:56
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-12-04 00:04, *Wiwo* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > Pisząc "byle przymrozku" dokładnie to miałem na myśli. Nie pisałem o
    > -20. Te przypadki które znam występowały przy wyższych temperaturach.
    > Powyżej -15 stopni. Właściciele po pierwszej wpadce tankowali tylko na
    > dużych stacjach i lali depresatory do końca zimy.

    > A słyszałeś o powrocie paliwa? Paliwo powracające z silnika jest
    > wyraźnie cieplejsze od otoczenia i podgrzewa paliwo w baku i/lub filtrze.
    > Problemy najczęściej występują po postoju albo tankowaniu.

    Przecież o tym napisał - jak zwykle półsłówkami, ale dokładnie to
    chodziło :)
    10° mniej od -20° to -30°