  • Data: 2017-11-28 20:28:35
    Temat: Re: [OT] Czyszczenie szafy - zegar MC1206
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-11-28 o 11:36, HF5BS pisze:

    > Gość z radiokursu (na "licencję") opowiadał, że ktuś baterię 4.5 wziął
    > między język, a nasadę ucha, to było ostatnie, co zrobił, na ile to była
    > prawda, tego nie wiem, bo nie potwierdziłem. A mnie, 4.5 kiedyś nieźle
    > huknęło... Ale tylko raz.
    > Oczywiście kopa od cewki dostałem tyle razy, że dawno przestałem już
    > liczyć :)

    No dobra
    To był mały przekaźnik wielkości kostki cukru, dwucewkowy, z czego jedna
    z dużą ilością zwojów.
    grubsze uzwojenie i styki rozwierne robiły za brzęczyk, a drugie
    uzwojenie było wyprowadzone dwoma kablami przez rękaw szkolnego chałatu
    na wewnętrzną stronę dłoni (oczywiście na kawałku przylepca z apteczki)
    Uścisk dłoni z dodatkowym przytrzymaniem zapadał w pamięć.
    Eeech lata 80, młodzież nie myślała o tabletach i fejsbukach tylko sama
    próbowała coś wymyślić

    Kolega posługiwał się piezoelektrykiem z zapalarki, ale jego stukanie
    już z daleka wszystkich ostrzegało w przeciwieństwie do przetwornicy
    upakowanej razem z baterią w wacie do mydelniczki :)