  • 1. Data: 2017-11-25 22:36:17
    Temat: Czyszczenie szafy - zegar MC1206
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Jest chętny do uruchomienia prehistorycznego zegara cyfrowego na
    MC1206? Z budzikiem.

    Płytka drukowana polutowana. Całość w prowizorycznej obudowie. Nie
    uruchomione od 30(?) lat. Scalak jest na podstawce. Być może
    uszkodzony. Cosik nie działało w ogóle i potem zabrakło czasu na
    dopracowanie. Dokumentacja, schematy są.

    Oddam za 1 dobre piwo. Jak więcej niż 1 osoba się zgłosi, to będę
    losował :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 2. Data: 2017-11-25 22:47:04
    Temat: Re: Czyszczenie szafy - zegar MC1206
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 25.11.2017 22:36, Zbynek Ltd. wrote:

    > Jest chętny do uruchomienia prehistorycznego zegara cyfrowego na MC1206?
    > Z budzikiem.

    To ten z tą psychodeliczną melodyjką? ;)
    Ja dziękuję, ale jak ktoś uruchomi to niech wrzuci na YT - chętnie sobie
    przypomnę.

    --
    Mirek.

  • 3. Data: 2017-11-25 22:52:41
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Mirek napisał(a) :

    > To ten z tą psychodeliczną melodyjką? ;)

    Nie wiem, przecież nie działał :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 4. Data: 2017-11-25 23:41:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/25/2017 10:36 PM, Zbynek Ltd. wrote:
    > Jest chętny do uruchomienia prehistorycznego zegara cyfrowego na MC1206?

    Mam w szyfladzie, razem z recznie malowana płytka, nigdy nie odpalony.
    To już 20 pare lat czeka na power on. No i co z tym zrobić? Statustu
    retro IC nie osiąga jak intele 4004 za grube tysiaki :/

  • 5. Data: 2017-11-26 00:41:23
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały napisał(a) :

    > Mam w szyfladzie, razem z recznie malowana płytka,

    Ba, moja płytka też ręcznie malowana. Lakierem do paznokci. Takie
    czasy :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 6. Data: 2017-11-26 08:33:31
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2017-11-26 o 00:41, Zbynek Ltd. pisze:

    > Ba, moja płytka też ręcznie malowana. Lakierem do paznokci. Takie czasy :-)

    A ja zrobiłem pająka, coś tam w nim zmieniłem, ale nie pamiętam już co.
    I działało to prawie 20 lat :)
    A jak przestało to już nie zaglądałem tylko kupiłem "nowy lepszy".
    Działał nie dość że byle jak (najszybszy radiobudzik w okolicy) to
    jeszcze po dwóch latach przestał.

    Pozdrawiam

    DD

  • 7. Data: 2017-11-26 10:33:15
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/26/2017 12:41 AM, Zbynek Ltd. wrote:
    > Ba, moja płytka też ręcznie malowana. Lakierem do paznokci. Takie czasy :-)

    Uuu Panie, to moja bardziej profesjonalna.

    Malowana tuszem na kalce technicznej i robiona fotochemicznie. Właśnie
    próbowałem ją odszukać na fali nostalgii i gdzieś wcieło przy
    przeprowadzce :/ Ale o dziwo MC1206 znalazlem :) Może by zrobić zegarek
    po 20 paru latach... To prawie jak technika lampowa...

  • 8. Data: 2017-11-26 11:04:03
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały napisał(a) :

> [...]
    > przeprowadzce :/ Ale o dziwo MC1206 znalazlem :) Może by zrobić zegarek
    > po 20 paru latach... To prawie jak technika lampowa...

    Jak już na fali nostalgii...
    Klasyczny budzik mnie nie budził więc zrobiłem budzik z cyfrowego
    zegarka ręcznego. Zdejmowana koperta i wkładany w zacisk, skąd
    sygnał melodyjki był pobierany do przedwzmacniacza małego radia. I
    dawał czadu.
    Nowsza wersja - tenże zegarek kładziony na "budziku właściwym" przez
    generowane pole EM czasie dzwonienia, powodował uruchomienie tegoż i
    mógł działać aż do wyczerpania baterii. Co po paru godzinach kiedyś
    jednego za ścianą tak wkurzyło że nawet bezpieczniki mi wyłączył, a
    tu nic :-D

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 9. Data: 2017-11-26 11:32:22
    Od: gizmacz <g...@g...pl>

    W dniu 26.11.2017 o 00:41, Zbynek Ltd. pisze:
    > Ba, moja płytka też ręcznie malowana. Lakierem do paznokci. Takie czasy :-)

    Mam i ja. Płytka prawie 30 lat temu malowana lakierem spirytusowym
    (grafionem).
    Wyświetlacz miałem zrobiony w formie z żywicy z zatopionymi LED-ami w
    każdym segmencie (w czasie praktyk u automatyków na wydziale produkcji
    włókna szklanego).
    Budzik z melodyjki z grającej kartki świątecznej którą kolega dostał od
    ciotki z Ameryki i jakiegoś wzmacniacza. Obudowa ze sklejki pomalowana
    bejcą.

    g.

  • 10. Data: 2017-11-26 15:45:12
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 25 Nov 2017 22:36:17 +0100, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > MC1206?

    O! Swego czasu jechałem specjalnie do W-wy na targ żeby kupić to cudo.
    Nie było tanie :) Zegar potem działał całe lata na okrągło aż się
    wyświetlacze LED popsuły więc go skasowałem.
    --
    Jacek
    I hate haters.