    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: [OT] Duża kasa i kiepski wynik - dlaczego?
    Date: Wed, 29 Jul 2015 17:47:52 +0200
    <s...@n...lan> <mou9rd$ha3$1@dont-email.me>
    <9...@g...com>
    <mp2s2s$be7$1@node1.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <mp5qs2$e63$1@node1.news.atman.pl> <s...@n...lan>
    <mp8okc$8sf$1@node2.news.atman.pl> <s...@n...lan>
    <1nijznlm13r83.12ovwfiylx2wx$.dlg@40tude.net>
    <s...@n...lan>

    On 2015-07-29 04:15, Pit wrote:
    > Elixir powstał w czasach, kiedy internetów (zwłaszcza domowych) nie było,

    Kernel NT też. Jakim cudem to teraz działa?

    > był przystosowany do komunikacji protokołem X.25 (zwykłe modemy
    > telefoniczne i połączenie dial-up a nie stałe łącze)

    > A czemu system SORBNET ma kosztować? Bo jest znacznie kosztowniejszy w
    > utrzymaniu

    Komputery załozyły związki zawodowe?

    > i ma znacznie większe wymagania od systemów

    PayPale, BlueCashe wyrosly na "byle jakim hardware". Google, które
    przetwarza o wiele więcej do dzisiaj stoi na chińskim gównie i "byle
    czym, byle tanio". Oczywiście - ktoś może powiedzieć że systemy bankowe
    powinny być pewne, ale to tylko bełkotanie prawniczo-ekonomiczne,
    ostatni przyklad Plusbanku pokazuje że gówniani programiści i managerzy
    znajdują się w każdej grupie zarobkowej w każdej dziedzinie.

    > Co do "antyargumentu" - jest na przykład taka firma Urban, która produkuje
    > maszyny przemysłowe (na przykład do stolarki budowlanej typu produkcja
    > drewnianych okien). Jaki jest sens wymiany komputerów sterujących tymi
    > maszynami co 2-3 lata?

    Rozmawiamy o Odrach, pamiętasz? Rozmawiamy o 30 latach. Po tym czasie
    sprzet elektroniczy ulega *degradacji* od lutów po krzem, szczegolnie że
    budowano je w warunkach bezdewizowych.

    > To że jakiś komputer pracował 20 lat nie jest antyargumentem, po prostu
    > pracował i już, to nic złego, że jakiś komputer steruje windami w jakimś
    > wieżowcu 20 lat i nikt go nie wymienia co rok na najnowszy model, to po
    > prostu racjonalne postępowanie.

    Winda się nie zmienia. Przelewy bankowe się zmieniają. Od 10 lat co
    najmniej jest potrzeba przelewów minutowych i darmowych aby pobudzić
    rynek handlu bez pośredników. Ponieważ bankowe przygłupy na stanowiskach
    managerów nie mają o tym pojęcia to lukę wypełniły firmy prywatne.

    > Miałem na myśli cały system a nie tylko os i hardware. Przykładowo napiszę
    > system do zarządzania pociągami, postawię to na wszem i wobez znanym
    > hardware, systemie operacyjnym itd. i zejdę na zawał, co z tego że znasz
    > się na hardware i os-ie, skoro moja aplikacja się wysypie i tylko ja wiem
    > jak to poskładać?

    Czasy pisania ważnego dla bezpieczeństwa państwa softu w garażu mineły i
    nikt tutaj nie mowi o systemie bez dokumentacji. Argument z dupy. Jesli
    duperele bazodanową wielkie korpo chcą zrobić za 100mln to gwarantuje że
    kilku łebskich kolesi z doświadczeniem zrobi to za 10mln 100x lepiej.
    Tyle tylko że nie zrobią przekrętu i nie wejdą nad progiem.

    Amica ma Arma (7-kę).

    Nie, ponieważ w przypadku pralek o których tu mowa nikt nie chce pralki
    projektowanej 20 lat temu. Tzn chce rownie solidnej, ale producent jej
    nie wyprodukuje. Istnieje naprawdę niewiele produktów na rynku
    konsumenckim ktore bez zmiany formy produkuje się przez lata.

    > Na pewno do tego "zasobnego" wyjdzie drożej

    Bzdura. 8051 to zamkniety świat, brak kompilatorów, brak języków innych
    niż asm/c, archaiczna architektura podatna na błędy, sztuczki kruczki.

    Przecięty arm7 nie rózni się niczym od czegokolwiek co znasz.

    , bo do tego Linuxa trzeba

    Nie trzeba. Było by miło mieć coś innego niż procesor nieuzasadnionych
    kompromisów i w dodatku droższy.

    > napisać drivery do kernela na konkretnego ARM-a, zbudować na tego ARM-a
    > minidystrybucję (aby ten "developer" mógł korzystać z "bogatych
    > bibliotek")

    Bzdura. Nikt nie pakuje linuxa do pralki poza desperatami.

    > tym) itd. a to tylko proste firmware pralki. Stworzenie firmware na
    > 8-bitowy prosty mikrokontroler (bez systemu operacyjnego) będzie znacznie
    > prostsze i tańsze (nawet totalni amatorzy, w tym dzieciaki z gimnazjum,
    > sobie z tym radzą pisząc soft na Arduino z 8-bitowymi AVR-ami, natomiast
    > ręka do góry kto napisał swój driver do Linuxa obsługujący nietypowy sprzęt
    > :D).

    Ja. Przy czym co z tego? Linux to nie jest sustem do pralek. Choćby z
    powodu potrzeby jakiegoś tam RT którego każdy duży OS nie zapewnia od ręki.

    PS. Tak wiem że pewna firma z Gliwic ma osiągnięcia w konstrukcji
    najszybszego 8051 na świecie. Przyznam że jak uzłyszałem to o mało sie
    nie zaksztusiłem. Najszybszy rower ja świecie...