  • 11. Data: 2016-01-30 21:50:24
    Temat: Re: [OT]Re: Stabilizator low drop
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:n8iacd$lt6$1@dont-email.me...

    > [..]

    > Dochodzimy do momentu dywagacji akademickich.

    Tu się zgadzam.

    > Wedle definicji każdy alternator jest prądnicą bo prądnica to: "urządzenie
    > przekształcające energię mechaniczną w energię elektryczną", natomiast
    > alternator to: "prądnica prądu przemiennego".

    Każde takie "cóś" wirujące wytwarza napięcie przemienne.
    A potem czy prostownik będzie mechaniczny - komutator, czy półprzewodnikowy
    jak w alternatorze to bez różnicy.
    Są prądnice unipolarne, maszyna elektrostatyczna, generatora Van de Grafa

    Spotkałem się z opinią, że alternator z tej samej objętości wytwarza więcej
    energii.
    No bo jak z prądnicy wywalić komutator, a dać ślizgi, prostować diodami - to
    przecież moc nie wzrośnie.

    Wszystko to kwestia nazewnictwa i dywagacje akademickie.
    Aaaaa.. i nie wiedziałem że w rowerze mam alternator :-)

    --
    Desoft

  • 12. Data: 2016-01-31 11:42:00
    Temat: Re: Stabilizator low drop
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    wiadomości news:7254576863$20160130205025@squadack.com...

    > Chyba nie wiesz, o czym piszesz.

    > Każdy alternator jest prądnicą, nie każda prądnica jest alternatorem.

    Dokładnie to chciałem powiedzieć. Zanim o tym napisałem, sprawdziłem w paru
    miejscach. Jak pisałem, kluczowa jest tu dla mnie nazwa, nie "zmiennego"
    czyli "variable", lecz "przemiennego", czyli "alternate".

    > Każda prądnica prądu przemiennego jest alternatorem, bez względu na
    > liczbę faz.
    >
    > Prądnica z komutatorem jest prądnicą prądu stałego a nie przemiennego
    > i dlatego nie można jej nazwać alternatorem.

    Aczkolwiek może być, choć nie widziałbym sensu, że alternator może mieć
    szczotki i komutator - taki układ byłby jak rzucanie pereł przed wieprze,
    jak jazda z Przemyśla do Rzeszowa przez Szczecin. Choć widziałbym
    zastosowanie np. w urządzeniach takich jak telharmonium, alias dynamofon,
    choć nie było by to wtedy dynamem. Prądnica wytwarzała by swoje przebiegi, a
    komutator doda swoje kluczowanie polaryzacji i możemy zrobić instrument
    muzyczny :) Bo tylko takie zastosowanie widzę w tym osobliwym przypadku. Ale
    ja lubię pomysłowo zrobioną muzykę :)

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.