  • Data: 2017-12-25 22:55:00
    Temat: Re: [OT] Szerokie horyzonty
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 12/25/2017 10:21 PM, yabba wrote:
    > Z rodzicem dziecka, u którego to zadziałało.

    Znaczy u rodzica zadziałało? To by się zgadzało.

    > Ale że co? Istnieje coś takiego jak witaminy i ich niedobór może
    > wywoływać niekorzystne efekty.

    Z faktu ze cos jest możliwe nie wynika że zaistniało. Przestrzeń fazowa
    "dlaczego boli głowa" jest na tyle szeroka że masz nikła szanse że
    przypadkowo wybrany lek z apteki o podobnej nazwie zadziała. To pogląd
    statystyczny. Można mieć też religijny: tak, na pewno zadziałało mimo
    śladowego promila promili korelacji.

    > Zauważ, że lekarstwa i terapie medyczne nie są uniwersalne i nie leczą
    > na raz wszystkich dolegliwości u wszystkich chorych. Inne leczenie może
    > być dla kobiet i mężczyzn, dzieci i dorosłych, otyłych i chudych i jest
    > pewnie z tysiąc innych zależności.

    Zauważ że powtarzanie dowolnych banałów nie powoduje że jakiś głupi
    pomysł że elektromagnetyczna plazma reperująca wątrobe ma sens. Gazety
    dla antyszczepionkowców, wrózek itd są pełne tego prostego wybiegu
    psychologicznego: Zadaj pytanie a nastepnie użyj luźno dowiązanego
    banału w celu uzasadnienia debilnej tezy.

    "Czy impulsy elektromagentyczne moga leczyc raka? Naukowcy Erewańscy juz
    dawno udowodnili że kości są piezoleketryczne! Dzięki temu nasza firma
    może zaprezentować najnowszy aparat do leczenia raka kości uzywając
    silnych impulsów eletromagnetycznych kierowanych wprost w
    podprzestrzenną strukturę beleczek poprzez skupianie we własnym polu
    astralnym. Uwaga! Wymagane zasilanie 3f minimum 25kW".

    Coś w ten deseń wyczytałem kilka lat temu w gazecie i ledwo mnie
    odratowali. Nie należy pić herbatek i czytac tego typu gazet.

    No wiec sorry, u mnie to nie działa. Dowód to coś innego niż jednostkowy
    przypadek w dziedzinie niemierzalnej w eksperymencie gdzie istnialo
    miliard innych czynników. Nawet jesli jest wsparty jakims banałem.

    > Nie jakaś, ale na konkretne alergeny. W przypadku przeziębienia mamy
    > katar, kaszel, który widać na pierwszy rzut oka.

    Nie kaszlalem ani nie siorpałem. Lekarz ma pewnien pogląd statystyczny
    co ktory pacjent ma przeziębienie w jakim okresie.

    > W przypadku alergii nie
    > da się tego zwykle wyczytać z twarzy (jest tylko katar, duszności,
    > objawy skórne jako reakcja na rośliny co się aktualnie pylą), a
    > alergenów jest mnóstwo. Zgadnięcie wszystkiego prawidłowo jest dość trudne.

    Ależ bardzo proste. Tak się sklada że mam uczulenie na bialo brzozy i
    odwiedzałem poradnie. Zgadnij w jakim celu przychodzi 50% pacjentów
    alergologa w okolicy majówki, umawiających się znienacka. Cieżkie
    zaganienie, prawda? Tylko telepatia...

    > Niektórzy potrafią mieć otwarty umysł na nowe odkrycia

    Nie. Bredzisz. Otwarcie na nowe odkrycia polega na tym że poddajesz je
    krytyce. W Twoim wypadku już dawno załozyłeś że ta bezsensowna hipoteza
    jest PRAWDĄ i teraz zwalczasz sceptycyzm świętym mieczem bycia
    przekonanym jak bum cyk cyk.

    Nauka oparta jest na sceptycyźmie i poddawaniu swoich hipotez krytyce.

    Religia wręcz przeciwnie.

    Sam określ czym jest twoj przypadek.

    >, a nie być
    > ograniczonym tylko do nauki, której się nauczyli.

    Ze wszystkiego co wie ludzkośc najwazniejsza jest prosta obserwacja:
    nauka generuje postęp, religia regres. Masz prawo WIERZYĆ że bioenergo
    brednie są prawda objawoną. Jednak wiara to coś zupełnie innego niz
    prawda. W dowolnej ideologii bądź religii. Prawdy się udowania. Nie masz
    nawet śladu dowodu. Masz więc tylko wiarę. Nie wartą złamanego grosza.

    > Z takim zachowawczym
    > tokiem myślenia, to do tej pory tkwilibyśmy w średniowieczu.

    Wręcz przeciwnie, nie dostrzegasz tego że bycie otwartym to coś zupełnie
    innego niż bycie łatwowiernym.