    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] Szerokie horyzonty
    Date: Sun, 31 Dec 2017 22:07:09 +0100
    <a...@n...neostrada.pl>

    On 12/31/2017 9:51 PM, Marek wrote:
    > To o czym trąbią było po rozmowie Jackowskiego z rodziną, jak już
    > wskazał służbom gdzie mają szukać. Nawet nie obejrzałes filmu z linku,
    > prawda?

    Ale ja nie o tym. Pokazałem Ci że Jackowski to typowy misio od
    strzelania byle czym i byle jak. Trafia raz na kilkadziesiąt przypadków,
    może nawet nie. Kazdy jasnowidz, jak się do niego zabrać statystycznie,
    okazuje się być zwykłym szumem. Jackowski również. To czy mówił przed
    czy po nie ma żadnego znaczenia praktyczniego w jego trafności. Ot,
    strzelił i tyle. Jak powiem że Tylman porwali kosmici i okaże się że ją
    faktycznie porwali to nie spowoduje to automatycznie że jestem
    jasnowidzem i moje proroctwo że Misiewicz zostanie premierem tez jest
    walidne. To nic nie znaczy.

    Pokazujesz przyklad Jackowskiego zapewne z myslą "coś może w tym być".
    No więc jest. Statystyka. I mamy metody matematyczne oddzielające
    statystykę od trendu. W przypadku jasnowidzów trendu nie ma. Możesz
    używać wróżenia przyszlości z ukladania się bitow w alokatorze z
    identyczną skutecznością przepowiadania przyszłości.

    Jackowskiego i ferajnę wiele razy przebadano pod kątem skuteczności. Sa
    gówno warci. Inna sprawa jak go prezentują czasopisma dla suwerena.