  • Data: 2015-02-27 21:18:16
    Temat: Re: [OT] Transformator impulsowy do zasilacz ?12V 0.5A
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Ministerstwo Propagandy" napisał w wiadomości grup
    >niestety nie wiem czy Ty jesteś z po/eu czy spoza - jednak
    >zaryzykuję...

    Uwazaj, bo ja cie cos *** nie lubie :-)

    >chciałbym trochę pogadać o wzorkach...
    >pierwotne jest proste wzór całkowy na I w funkcji U, nie pamiętam w
    >tej chwili, ale można znaleźć...

    W praktyce jeszcze prostsze, bo napiecie stale, rezystancja mala, wiec
    linia prosta.

    >no i wyłączamy tranzystor na pierwotnym, co się dzieje?
    >impuls złączy którąś z diód wyjściowych, i co wtedy? jakoś nie mogę
    >tego ogarnąć, a ciekawi mnie to...

    I prad laduje kondensator wyjsciowy.
    Poniewaz kondensator duzy, a dlawik maly, to mozna zalozyc ze napiecie
    wyjsciowe transformatora jest praktycznie stale.

    Prad wiec praktycznie liniowo zanika, zgodnie z pewnym rozniczkowym
    wzorem ...
    I ciekawie sie dzieje jak juz zaniknie prawie do zera.

    O, masz
    http://schmidt-walter.eit.h-da.de/smps_e/spw_hilfe_e
    .html

    J.