    From: aeon flux <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: OT na czym zarabia Google
    Date: Sat, 3 Apr 2004 03:26:51 +0000 (UTC)
    Sender: <t...@a...obta.uw.edu.pl>

    plebs <s...@p...com> wrote:

    > Nie wiem gdzie zadać to pytanie, na czym zarabiają właściciele
    > wyszukiwarki Google? przecież tam nie ma żadnych reklam, ani nie
    > rozsyłają spamu na darmowe konta, więc dlaczego niby są tacy bogaci?

    słabo patrzysz. reklamy są od dawna :)

    google to dopiero teraz zarobi!!!! zaoferują gigowe skrzynki w darmowej
    poczcie -> gmail.com i nienachalne reklamy w stylu który znamy
    już od dawna (adsense).

    wiadomość jest niby z pierwszego kwietnia, ale...

    jeśli sobie uświadomimy co przesyła przeciętny juzer (gówniane
    nośnikożerne mpg/jpg/etc.) i połączymy to z faktem, że już jakiś czas temu
    google "zbekapował internet" (opcja cache) to nie jest to nierealne!
    wystarczy trzymać jedną kopię durnego 100 megowego filmu
    i podawać to w milionie skrzynek. (bo ten giga,
    to wiadomo, że będzie wirtualny - np. kompresja i "linkowanie").
    a durne obrazki co sobie jutro poprzesyłamy w biurze są już
    na ich dyskach od dawna... :) wystarczy sprytny mechanizm
    identyfikacji danego medium bez względu na zmienioną nazwę
    pliku żeby też to trzymać w jednej kopii.

    to że da się życ z reklam widać po yahoo. a podebranie im klientów
    poprzez zaoferowanie 166x większej skrzynki ZA DARMO to szach-mat.

    zagranie informacją 1 kwietnia jest też niezłym trikiem, mnóstwo
    serwisów od razu "przedrukowało" tą informację. gdyby puścili
    to innego dnia wszyscy by olali oceniając to jako słaby dowcip.
    a tak, uznali go za niezły i wszyscy o tym gadają a to może okazać
    się prawdą!!!

    ps. przedwczoraj gmail.com bylo zaparkowane na jakim szicie
    a la mydomains.com czy ourdomainsareextremlycool.org (natomiast
    link "about" wskazywał już na informacje na google.com)
    wczoraj po południu gmail.com nie było już resolvowane przez
    dns (ale wciąż było w cache google :)
    dziś widzę że gmail.com wskazuje na nameservery google -
    myślicie że po dwóch dniach wciąż uwiarygodniają swój dowcip?
    a może zdementują giga na 100 mega a i tak rozwalą yahoo
    i hotmaile i inne portalozy.
    pss. nie wiem czy zauważyliście w ofertach pracy w google...
    szukają zwykle sporo osób z magicznymi literami ph.d. przed
    nazwiskiem. to technologia kosmiczna. a czy w ogóle zauważyliście
    jak szybko zakasowali konkurencję swoim flagowym produktem?
    i to w dobie pęknięcia legendarnej bańki dotkomowej.