  • 1. Data: 2010-01-15 10:34:12
    Temat: serwis urządzeń elektronicznych a ochrona środowiska
    Od: "u" <...@w...yz>

    Czy naprawiacz telewizorów i podobnych "zabawek" musi płacić do GIOS i
    przetwarzać odpadki ? Czy może lutować cyną z ołowiem?

    http://www.gios.gov.pl/index7.php?temat=169

    http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub
    =article&id=218719

  • 2. Data: 2010-01-15 11:24:17
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:hipgbf$uk5$1@news.onet.pl,
    u <...@w...yz> nabazgrał:
    > Czy naprawiacz telewizorów i podobnych "zabawek" musi płacić do GIOS i
    > przetwarzać odpadki ? Czy może lutować cyną z ołowiem?

> [...]

    Powinni jeszcze przejżeć Allegro i dowalić kary wszystkim sprzedawcom
    używanych części AGD, samochodowych, zdekompletowanych komputerów starych
    części radiowych itd itp

    Uwaga, _TO_ może uratować budżet !

    Włodek

  • 3. Data: 2010-01-15 13:24:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <w...@w...pl>

> [...]
    > sprzedawcom
    > używanych części AGD, samochodowych, zdekompletowanych komputerów

    Biorac pod uwage calosc ustawy, to byc moze tak - bo to podpada pod
    sprzet wycofany z eksploatacji [dyskusyjne, ale uwazac czy nie ma
    na to papieru], rozbiorke poza uprawniona firma itp.

    Natomiast wydaje mi sie ze nie ma przeciwskazan zeby uprawniona
    firma sprzedawala chodliwe czesci - czyz to nie bedzie recykling w
    najlepszej postaci ?

    P.S. gdzie o tej cynie z olowiem pisza ?

    J.

  • 4. Data: 2010-01-15 13:33:33
    Od: "u" <...@w...yz>

    > Natomiast wydaje mi sie ze nie ma przeciwskazan zeby uprawniona firma
    > sprzedawala chodliwe czesci - czyz to nie bedzie recykling w najlepszej
    > postaci ?

    Dobrze zauważyłeś : UPRAWNIONA, czyli płacąca daniny i śląca sprawozdania
    Niezarejestrowani mogą dostać karę, .... do 5mln zł

  • 5. Data: 2010-01-15 13:35:51
    Od: "u" <...@w...yz>

    > P.S. gdzie o tej cynie z olowiem pisza ?

    W dziale o ROHS :-)

    Ochrona środowiska w zakresie naszych zainteresowań nabiera tempa, armia
    kontrolerów kształci się.

  • 6. Data: 2010-01-15 20:23:24
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Jan 2010 14:33:33 +0100, u wrote:

    >Dobrze zauważyłeś : UPRAWNIONA, czyli płacąca daniny i śląca sprawozdania

    No ale to nienajgorzej jeszcze.
    I czy mi sie wydaje czy ona nie placi danin, tylko pobiera ?

    A tak swoja droga .. gdzie to w koncu trafia ?
    No bo rozumiem ze metalowe obudowy to do huty, duze plastikowe czesci
    to pewnie jakas chemia chetnie wezmie, ale np plytki drukowane ?
    Na przemial i na wysypisko, czy na przemial i na wysypisko p.t. halda
    kopalni/huty ?

    J.

  • 7. Data: 2010-01-18 08:46:59
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "u" <...@w...yz> napisał w wiadomości

    > W dziale o ROHS :-)
    >
    > Ochrona środowiska w zakresie naszych zainteresowań nabiera tempa, armia
    > kontrolerów kształci się.

    Z zepsutego TV uciąłem kabel zasilający i przerobiłem na przedłużacz
    (krótki, ale takie mi są często potrzebne).
    Będę musiał go z powrotem wmontować, czy przyjmą bez ?
    Ja myślę, że już od dawna (od momentu wejścia WEEE i ROHS) elektronika
    amatorska przygotowuje się do zejścia pod ziemię.
    Czekam kiedy do wytrzepania dywanu będę (pod karą) musiał zaangażować
    wyspecjalizowaną firmę, która ma odpowiednią umowę z GIOŚ na temat
    zapobiegania przedostaniu się kurzu do atmosfery.
    P.G.

  • 8. Data: 2010-01-18 10:39:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl>
    > Czekam kiedy do wytrzepania dywanu będę (pod karą) musiał
    > zaangażować wyspecjalizowaną firmę, która ma odpowiednią umowę z
    > GIOŚ na temat zapobiegania przedostaniu się kurzu do atmosfery.

    A przy tych nowych budynkach sa trzepaki ?

    J.

  • 9. Data: 2010-01-18 11:43:44
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl>
    >
    > A przy tych nowych budynkach sa trzepaki ?

    U mnie (budynki 10-letnie) trzepaki są.
    Przez okno w pracy widzę budynek oddany rok temu (jakoś mało zaludniony ;-).
    Zamiast piwnic schowki, że rower to chyba w pionie trzeba, klub fitness dla
    mieszkańców, na zewnątrz kort tenisowy i boisko do siatki, ale o trzepaku to
    chyba zapomnieli.
    P.G.

  • 10. Data: 2010-01-18 14:27:11
    Od: "Papa Smerpfs" <s...@s...eu>

    Órzytkownik "Piotr Gałka" napisał:
> [...]
    > wyspecjalizowaną firmę, która ma odpowiednią umowę z GIOŚ na temat
    > zapobiegania przedostaniu się kurzu do atmosfery.

    a w chinach żadne normy ewropejskie nie obowiązują, mało tego, chinole mogą
    bez problemu te sfoje elektroniki beznormowe w europie sprzedawać, tak samo
    było z freonem, a teraz jeszcze z tymi żarufkami, to jest po prostu
    europejski ekoterroryzm!!!!