    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] sukces tylko w zjednoczeniu europy
    Date: Mon, 5 Dec 2016 02:24:24 +0100
    <o1v2p3$80e$1@node2.news.atman.pl> <o1ve20$j9i$1@node2.news.atman.pl>
    <o1vl8h$qrp$1@node2.news.atman.pl> <o20p1u$rhg$1@node2.news.atman.pl>
    <o21s3t$up2$1@node2.news.atman.pl> <o21sfd$v09$1@node2.news.atman.pl>
    <o21tm4$pe$1@node2.news.atman.pl> <o21u4b$52u$1@node1.news.atman.pl>

    news:o21u4b$52u$1@node1.news.atman.pl...

    > Nie da się. Rozwinięcia bywają nieskończone lub niepraktycznie długie bez
    > względu na wybór mantysy.

    Tego jestem świadom, że tu trzeba coś z czymś pogodzić.

    > Pewne substytuty mozna uzyskać licząc symbolicznie i odraczając dzielenia
    > ale to nie jest zawsze możliwe. Mówiąc wprost każde obliczenia floating
    > point są obarczone błędem. Trzeba z tym żyć i nauczyć się go
    > minimalizować.

    Dokładnie o to mi chodzi. Nie wiem czemu, może głupio, kojarzy mi się to,
    znaczy się co po przecinku, z odwróceniem widma sygnału w jakimś paśmie, a
    potem ponownym jego odwróceniu, żeby przywrócić sygnał pierwotny. No, nie da
    się stuprocentowo, zaczynają mi tu przed oczami fruwać, inna sprawa, czy
    słusznie, zależności czasowe, fazowe, że co można szybko zrobić z górą, to
    straci się po odwrotce i już nie odzyska, choć podobno w szczegółach diabeł
    śpi. Zamierzam, jeśli dorwę mozliwość zrobienia takiej odwrotki wokół
    zadanej częstotliwości (może w Audacity się da, wprost, czy przez wtyczkę?)
    i zobaczyć, jaki to daje rezultat np. przy obrazkach SSTV... Śmiesznie
    wychodzi np. kodek GSM...

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.