  • Data: 2011-03-26 14:57:32
    Temat: Re: Obywatel Piszczyk zaprasza
    Od: Icek <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale prawda jest też taka, że w ubiegłym roku (wlasciwie w 2009)
    > dostawalismy dane celowo zniekształcone, na przyklad wpisywane
    > cyrylicą albo w języku chinskim, połamane płyty, dokumenty z hasłem,
    > dokumenty wypełnione nie w tych rubrykach co trzeba, i rozmowy
    > prowadzone z kolegami operatorami były na zasadzie "i co mi zrobisz,
    > spadaj, dam co bede chciał". Nie zdajecie sobie tez Panowie sprawy ilu

    na brak kultury nawet najlepsza ustawa nie pomoże. To mam nadzieję są
    wyjątki.

    > operatorów działa bez wpisu do rejestru i uprawia nieuczciwą
    > konkurencję wobec tych którzy sie zarejestrowali, co roku wykrywamy
    > około setki. Nie rejestrują sie czesciowo dlatego ze chca uniknąć
    > obowiązków (np.obronnych) ale także czesto są to firmy które się
    > włamują do cudzej kanalizacji itd.

    i jaka grozi za to kara ? Większa niż za tygodniowe opóźnienie w
    złożeniu odpowiedzi na zapytanie UKE ? ;)

    > Inwentaryzację trzeba zrobic i juz ją miec, a w nastepnych latach
    > tylko aktualizować. Te przepisy bedą działały przez lata. Są takie

    zgadza się, tylko kto za to zapłaci ? To nie są małe koszty. My
    prowadzimy biznes w warunkach w których mamy bardzo dużą konkurencję,
    bardzo dużą nieuczciwą konkurencję, bardzo dużo różnej maści obowiązków,
    opłat, kosztów. Za co mamy się rozwijać?

    Przy dużych cenach miedzi zauważam zwiększoną ilość dewastacji pt.: "a
    wezmę sobie i wyrwę kawałem przewodu, taki gruby więc pewnie dużo miedzi
    tam jest".

    Aby opłacić wniosek o pasmo pod radiolinię to muszę zebrać abonament
    miesięczny od 50 klientów. Aby opłacić etat osoby od inwentaryzacji to
    muszę mieć podłączonych 100-200 abonentów, których wpływy będą mi
    pokrywać chęć ustawodawcy do posiadania informacji. A co z innymi
    kosztami ? Co z kosztami biura obsługi, księgowości, systemów
    telekomunikacyjnych, serwisu systemów, energii elektrycznej, zakupu
    transmisji, zakupu urządzeń transmisyjnych, klimatyzacji i w końcu
    pracowników. Kto mi da na ZUS ? Na VAT ? A może jakiś urzędnik pomoże ?

    Jest Pani jedynym chyba urzędnikiem Państwowym, który sprawa wrażenie,
    że coś robi dla branży a nie przeciwko. Każdy inny spotkany na mojej
    drodze mam wrażenie, że tylko pierdzi w stołek i gó**o robi.

    > m.in. u Francuzów, Niemców i Amerykanów i jest tez z nich pozytek dla
    > samych operatorów, bo wiedzą gdzie nie wchodzić, albo z czego można
    > skorzystać, itd. U nas dochodzi do tego 8.4. i RPO - jak bedzie

    nie porównujmy się do amerykanów czy niemców. Jak nauczyciel będzie
    zarabiał 100-300 tys złotych rocznie, jak internet będzie po 35 euro
    miesięcznie dla abonenta końcowego, jak w tej cenie będzie limit na
    przesłanie ilości danych na 100GB/m-c, jak spółdzielnie nie będą stawały
    okoniem to będzie z czego to opłacić.

    Ceny internetu w dużych miastach są bardzo niskie, konkurencja
    doskwiera, koszty działalności duże, a obowiązków coraz więcej.

    Jak do tego policja zorganizuje jakąś znowu akcje typu "łapanie
    pedofila" i znowu spłynie w jednym czasie z 200 zapytań z całego kraju o
    to kto tam ma jaki numer IP to już w ogóle może przestaniemy inwestować
    tylko zajmiemy się obsługą spraw urzędowych.

    Każda z wymienionych opłat sama w sobie jest niska. Jak się zaczyna
    sumować to naprawdę mocno się trzeba starać aby biznes się zamknął. W
    ogóle dziwię się firmom, które mając z 100-1000 abonentów funkcjonują. W
    mojej ocenie jest to mocno nierentowne.

    Zainteresowanie dyskusją jest spore. Proponuję zrobić jakieś zapisy bo
    chętnie zajmę 15 minut w kwestiach kosztów funkcjonowania ISP i
    praktycznego podejścia do inwentaryzacji.

    Icek