eGospodarka.plGrupypl.internet.polipOd czego uzaleznione jest zestawienie (dzierzawka) lacza przez tpsa › Re: Od czego uzaleznione jest zestawienie (dzierzawka) lacza przez tpsa
  • Data: 2002-06-03 09:18:26
    Temat: Re: Od czego uzaleznione jest zestawienie (dzierzawka) lacza przez tpsa
    Od: Mariusz Kropiwnicki <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 28 May 2002 14:21:55 +0000 (UTC),
    Jaroslaw Druzbinski <c...@c...net.pl> wrote:

    > Ale konczac moje mysli powiem Ci ze owe lacze kosztuje oficjalnie zgodnie z
    > obowiazujacym nowym cennikeim TP S.A. 250 zl. Uwazam ze taka cena nie jest
    > wcale za wysoka. Biorac pod uwage ze porzadny ISP kasuje za lacze 1 mb/s
    > 1500 zl to jak poniesie koszt 250 to zaden problem.

    Ustosunkuje si? tylko do tej cz??ci wypowiedzi:
    LB bez ucyfrowienia kosztuje oko?o 80z?, czyli ró?nica
    wychodzi jakie? 170 z?. Teraz:
    - koszt ??cza "do odsprzeda?y" to od 2300 do 4500 z? za megabit
    miesi?cznie (polpak niby taniej ale jak chcesz dobry cir
    to te? wali po kieszeni),
    - modemy na to ??cze sta?e kosztuj? powiedzmy 5000 za par? i
    musz? si? jako? amortyzowaae
    - dolicz do tego koszty utrzymania ludzi którzy b?d? odpowiadali
    za sprawn? prac? tego wszystkiego

    ... w sumie jak to wszystko policzyae to te 170 z? to wychodzi zysk
    dla firmy - który teraz chce dla siebie zagarn?ae TPSA za nic (poczytaj
    umow? czy regulamin i zobacz jakie tpsa daje gwarancje na to ??cze to
    mnie zrozumiesz). IHMO to co zrobila tepsa to jest problem w?a?nie
    dla PORZ?DNYCH ISP, firmy typu krzak isp i tak maj? to w dupie i b?d?
    u?ywali taniego sprz?tu radiowego...

    GSL