eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaOdczyt z tensometra (mostek) - czym zrobic wmacniacz + A/C › Re: Odczyt z tensometra (mostek) - czym zrobic wmacniacz + A/C
    From: Konop <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Odczyt z tensometra (mostek) - czym zrobic wmacniacz + A/C
    Date: Mon, 28 Dec 2009 12:43:47 +0100

    Sebastian Biały pisze:
    > Witam.
    >
    > Mam mostek tensometryczny 4 przewodowy (z możliwością pracy 6
    > przewodowej). Mostek jest zabudowany w urządzeniu. Na zewnątrz mam
    > dostęp do tych 4/6 przewodów.
    >
    > Chce uzyskac precyzje odczytu w granicach 8-10 bitów. Odzyty powinny być
    > dostepne w granicach kilkunastu na sekundę (mostek jest elementem pętli
    > sprzężenia zwrotnego o sporej, ale jednak nie tak dużej bezwładności).
    > Odczyt musi być cyfrowy, ponieważ po drodze muszę coś z tymi wynikami
    > zrobić co cieżko symulować analogowo.
    >
    > Mogę zeszyć wlasny wzmacniacz+A/C, ale ...

> [...]

    Polecany już tutaj AD7730, ADS1234 oraz seria AD779x, zwłaszcza AD7796 i
    AD7797 (są jednokanałowe) ;)... wszystkie układy są jako-tako dostępne
    (TME albo Farnell), cena raczej też OK. Używam tych AD7796 i przy
    "zwartych" wejściach i niezbyt "czystym" zasilaniu dostaję spokojnie
    13..14 stabilnych bitów ;)... Układy te mają interfejs zgodny z SPI
    (tzn. nie nazywa się to SPI, ale używam w AVRze sprzętowego SPI i
    doskonale się to dogaduje ;)). Koszt - ok 8..10E

    Pozdrawiam
    Konop