  • 1. Data: 2009-12-24 11:28:46
    Temat: Re: Odczyt z tensometra (mostek) - czym zrobic wmacniacz + A/C
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    J.F. pisze:

    > Dowolnego to nie. Tam sygnal jest rzedu 1mV, wiele wzmacniaczy ma
    > dryft temperaturowy wiekszy.

    Analog DevicesAD620, AD8221 lub Burr Brown (TI) INA101, INA114 mają
    dryfty na poziomie 0,25uV/C. Ceny tych dwóch AD to kilkanaście złotych a
    INA lub lepszego od nich AD624 rzędu 100pln.

    MD

  • 2. Data: 2009-12-24 11:37:49
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały pisze:
    > Witam.
    >
    > Mam mostek tensometryczny 4 przewodowy (z możliwością pracy 6
    > przewodowej). Mostek jest zabudowany w urządzeniu. Na zewnątrz mam
    > dostęp do tych 4/6 przewodów.
    >
    > Chce uzyskac precyzje odczytu w granicach 8-10 bitów. Odzyty powinny być
    > dostepne w granicach kilkunastu na sekundę (mostek jest elementem pętli
    > sprzężenia zwrotnego o sporej, ale jednak nie tak dużej bezwładności).
    > Odczyt musi być cyfrowy, ponieważ po drodze muszę coś z tymi wynikami
    > zrobić co cieżko symulować analogowo.

    Daj AD620 i przetwornik A/C w AVR. Tylko wtedy trzeba by dać jakieś
    zewnętrzne źródło referencyjne. Do zasilania mostka można dać dość
    stabilny LP2950 i z niego też brać referencję do przetwornika A/C.

    MD

  • 3. Data: 2009-12-28 00:31:32
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

[...]

    Mogę zeszyć wlasny wzmacniacz+A/C, ale ...

    Czy są produkowane gotowce ktore wygladają jak czarna skrzynka: z jednej
    strony wsadzam 4/6 drutow z tensometru, z drugiej wyjmuje dane po SPI/I2C ?

    Założenie brzegowe: klikadziesiąt zł w detalu.

    Jeśli nie ma czegoś tekiego to pytanie 2: czy jest sens robić to
    samodzielnie i jesli jest to na czym? Gdyby ktoś rzucił pomysłem byłbym
    wdzięczny.

    PS. Parametrów mostka (rezystancji) nie znam jeszcze, ale zakładam że to
    kwestia przeskalowania jakiś elementow wzmacniacza do posiadanego mostka.

  • 4. Data: 2009-12-28 06:23:46
    Od: hobgoblin <h...@g...com>

    On Dec 28, 9:31 am, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Mam mostek tensometryczny 4 przewodowy (z możliwością pracy 6
    > przewodowej). Mostek jest zabudowany w urządzeniu. Na zewnątrz mam
    > dostęp do tych 4/6 przewodów.
    [...]
    > Jeśli nie ma czegoś tekiego to pytanie 2: czy jest sens robić to
    > samodzielnie i jesli jest to na czym? Gdyby ktoś rzucił pomysłem byłbym
    > wdzięczny.

    Tu masz niezly (choc nie wspominaja o napieciu odniesienia) opis
    takiej aplikacji:
    http://focus.ti.com/lit/an/sloa056/sloa056.pdf
    i bardziej ogolny:
    http://cds.linear.com/docs/Application%20Note/an96fa
    .pdf

    Generalnie, do wzmocnienia skladowej roznicowej sygnalu uzyj dowolnego
    "instrumentation amplifier" (3 wzm. op., najlepiej gotowiec dla
    lepszego spasowania) i dowolnego przetwornika A/C o wymaganych
    parametrach. Wazne by napiecie odniesienia dla przetwornika uzaleznic
    od napiecia zasilania mostka (inaczej wzmocnienie bedzie plywac).
    Mozna je polaczyc bezposrednio (jesli napiecia sie zgadzaja) lub przez
    dzielnik/wzmacniacz.

    -hob

  • 5. Data: 2009-12-28 09:42:39
    Od: Artur <n...@g...com>

    On 28 Gru, 01:31, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > strony wsadzam 4/6 drutow z tensometru, z drugiej wyjmuje dane po SPI/I2C ?

    AD7730, rozdzielczość trochę większa.

    --
    Artur

  • 6. Data: 2009-12-28 10:35:12
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 28 Dec 2009 01:31:32 +0100, Sebastian Biały wrote:
    >Czy są produkowane gotowce ktore wygladają jak czarna skrzynka: z jednej
    >strony wsadzam 4/6 drutow z tensometru, z drugiej wyjmuje dane po SPI/I2C ?
    >
    >Założenie brzegowe: klikadziesiąt zł w detalu.

    Przemyslowy przetwornik tensometryczny ? Dodaj ze dwa zera :-)

    >Jeśli nie ma czegoś tekiego to pytanie 2: czy jest sens robić to
    >samodzielnie i jesli jest to na czym? Gdyby ktoś rzucił pomysłem byłbym
    >wdzięczny.

    24 bitowy przetwornik sigma-delta ?

    J.

  • 7. Data: 2009-12-28 11:04:55
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

  • 8. Data: 2009-12-28 11:43:47
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Sebastian Biały pisze:
> [...]
    > kwestia przeskalowania jakiś elementow wzmacniacza do posiadanego mostka.

    Polecany już tutaj AD7730, ADS1234 oraz seria AD779x, zwłaszcza AD7796 i
    AD7797 (są jednokanałowe) ;)... wszystkie układy są jako-tako dostępne
    (TME albo Farnell), cena raczej też OK. Używam tych AD7796 i przy
    "zwartych" wejściach i niezbyt "czystym" zasilaniu dostaję spokojnie
    13..14 stabilnych bitów ;)... Układy te mają interfejs zgodny z SPI
    (tzn. nie nazywa się to SPI, ale używam w AVRze sprzętowego SPI i
    doskonale się to dogaduje ;)). Koszt - ok 8..10E

    Pozdrawiam
    Konop

  • 9. Data: 2009-12-28 11:53:13
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>