    Subject: Re: Odpowiednik BSS84 bez diody w strukturze?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Date: Thu, 4 Jan 2018 16:15:34 +0100

    On 03.01.2018 21:29, Zbych wrote:
    > Nie. Po prostu połącz dwa P-MOSy szeregowo (źródłami lub drenami do siebie)

    Nie jestem pewien, czy dobrze to interpretuję. MOSFET przewodzi tylko w
    jedną stronę, więc przy takim połączeniu tylko jeden tranzystor będzie
    przewodził, na drugiej połówce elementem przewodzącym będzie dioda.
    Dobrze to rozumiem?
    Bo w takim wypadku będę miał do czynienia ze spadkiem napięcia. Na dobrą
    sprawę potrzebuję przepływu prądu tylko w jednym kierunku (od 5V
    zasilania do VBUS), więc mógłbym tam wstawić diodę. Nie jestem jednak
    pewien, czy nawet po zastosowaniu diody Schottky spadek nie będzie za
    duży, żeby zasilić urządzenie USB (głównie PenDrive'a).

    Jaki spadek napięcia występuje na tych diodach w strukturze MOSFET?
    Standardowe 0,7V?