    From: "Wojciech Lewandowski" <w...@a...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Odpowiedzialnosc prawna ISP?
    Date: Sat, 2 Nov 2002 09:26:28 +0000 (UTC)

    "nijou" <n...@g...FUCK.pl.SPAMMERS.ORG> wrote in message
    news:apr8ra$mno$1@news.tpi.pl...
    > "Wojciech Lewandowski":

    > szkole to
    >
    > [...]
    >
    > To moze pytanie nr 2: czy taki ISP musi logowac polaczenia z pracowni
    > komputerowej? Bo jezeli 'chakier' narozrabia, to prokurator poprosi o
    > logi. I do kogo uderzy w pierwszej kolejnosci?

    jest projekt ustawy na ten temat. mialo byc instalowane specjalne urzadzenie
    lub system u providera ktory posiada koncesje telekomunikacyjna, wowczas za
    jego pieniadze mialby obowiazek przez rok przetrzymywania logow lub tzw.
    modny biling pakietow. Ale z tego co wiem to nie ma takiego obowiazku.
    zmienilo sie to po zlikwidowaniu koncesji na internet i transmisje danych.
    Obowiazek logow maja operatorzy dzialajacy na podstawie koncesji czyli
    komorki, telefony i np. polpak ktory jest operatorem z wlasna
    infrastruktura.
    jesli provider korzysta z infrastruktury nie zbudowanej przez siebie i nie
    rozumianej jako teletransmsja danych to nie musi miec logow i koncesji.
    jesli jednak wciagnales wlasny kabel w studnie i ciagniesz tym kablem do
    szkoly internet to powinienes miec koncesje oraz system logowania do
    udostepniania na kazde wezwanie przez organy uprawnione.