  • 1. Data: 2002-10-30 14:20:14
    Temat: Odpowiedzialnosc prawna ISP?
    Od: "nijou" <n...@g...FUCK.pl.SPAMMERS.ORG>

    Witam. Mam pytanie - jezeli ISP swiadczy usluge szkole (podlacza
    pracownie komputerowa), to jaka odpowiedzialnosc ponosi w przypadku,
    kiedy nastoletni 'hacker' wyrzadzi jakies szkody? Jakie prawo o tym mowi
    i jak sie ew. zabezpieczyc przed takimi sprawami?

    pozdrawiam - nijou

  • 2. Data: 2002-10-31 08:21:43
    Temat: Re: Odpowiedzialnosc prawna ISP?
    Od: "Xon" <t...@s...polbox.pl>

    Użytkownik "nijou" <n...@g...FUCK.pl.SPAMMERS.ORG> napisał w wiadomości
> [...]
    > kiedy nastoletni 'hacker' wyrzadzi jakies szkody? Jakie prawo o tym mowi
    > i jak sie ew. zabezpieczyc przed takimi sprawami?

    Kazdy uczen szkoly niech posiada swoje konto, dzieki czemu bedzie wiadomo
    kto jest winny. Oczywiscie nie jest to 100% metoda ale na "chakerow"
    starczy.

    o¤°`°¤o,¸¸¸,o¤°`°¤o
    Xon

  • 3. Data: 2002-10-31 08:57:09
    Od: "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <B...@t...one.pl>

    Cóż, Wed, 30 Oct 2002 14:20:14 +0000 (UTC)
    nijou <n...@g...FUCK.pl.SPAMMERS.ORG> pisze:

> [...]
    > kiedy nastoletni 'hacker' wyrzadzi jakies szkody? Jakie prawo o tym mowi
    > i jak sie ew. zabezpieczyc przed takimi sprawami?

    Żadną. Odpowiedzialność ponosi szkoła.
    Tylko niech ISP wspomni o tym w umowie - tak na wszelki wypadek.

    --
    Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak <b...@t...one.pl>
    [RLU:146065, GG:3218485, IA:3647017539, #amypl tkdMass]

  • 4. Data: 2002-10-31 12:35:00
    Od: "Wojciech Lewandowski" <w...@a...pl>

    "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <B...@t...one.pl> wrote in message
    > Cóż, Wed, 30 Oct 2002 14:20:14 +0000 (UTC)

    > Żadną. Odpowiedzialność ponosi szkoła.
    > Tylko niech ISP wspomni o tym w umowie - tak na wszelki wypadek.

    Nie musi wspominac zgodnie z KC. jesli nie instalowal systemu w szkole to
    nie odpowiada z definicji. On dostarcza sygnal na kablu, a na ten kabel i
    sygnal przecie sie nie wlamal chacker. Jesli wlamanie bylo wewnatrz szkoly
    to juz w ogole bez dyskusji.
    jesli ze swiata poprzez providera do szkoly to ewentualnie mozna miec
    pretensje ze provider przepuszcza taki podejrzany ruch do klienta. Powinien
    zblokowac to na poziomie wlasnych serwerow dostepowych. Chyba ze nie posiada
    serwerow i traktuje wylacznie swoje systemy jako przezroczysty routing dla
    klientow. Wowczas zabezpieczanie czegokolwiek winno byc w gestii uzytkownika
    koncowego czyli w tym wypadku szkoly.

  • 5. Data: 2002-10-31 17:43:33
    Od: "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <B...@t...one.pl>

    Cóż, Thu, 31 Oct 2002 12:35:00 +0000 (UTC)
    Wojciech Lewandowski <w...@a...pl> pisze:

> [...]
    > sygnal przecie sie nie wlamal chacker. Jesli wlamanie bylo wewnatrz szkoly

    Wyjątkiem mogą być (są) "ISP" np. z SDI (lany etc). Tu odpowiedzialność
    ponosi właściciel numeru. Dlatego piszę "na wszelki wypadek".

  • 6. Data: 2002-10-31 17:45:22
    Od: "nijou" <n...@g...FUCK.pl.SPAMMERS.ORG>

    "Wojciech Lewandowski":

    | Nie musi wspominac zgodnie z KC. jesli nie instalowal systemu w
    szkole to
    | nie odpowiada z definicji.

    [...]

    To moze pytanie nr 2: czy taki ISP musi logowac polaczenia z pracowni
    komputerowej? Bo jezeli 'chakier' narozrabia, to prokurator poprosi o
    logi. I do kogo uderzy w pierwszej kolejnosci?

    nijou

  • 7. Data: 2002-11-02 09:26:28
    Od: "Wojciech Lewandowski" <w...@a...pl>

    "nijou" <n...@g...FUCK.pl.SPAMMERS.ORG> wrote in message
> [...]
    > komputerowej? Bo jezeli 'chakier' narozrabia, to prokurator poprosi o
    > logi. I do kogo uderzy w pierwszej kolejnosci?

    jest projekt ustawy na ten temat. mialo byc instalowane specjalne urzadzenie
    lub system u providera ktory posiada koncesje telekomunikacyjna, wowczas za
    jego pieniadze mialby obowiazek przez rok przetrzymywania logow lub tzw.
    modny biling pakietow. Ale z tego co wiem to nie ma takiego obowiazku.
    zmienilo sie to po zlikwidowaniu koncesji na internet i transmisje danych.
    Obowiazek logow maja operatorzy dzialajacy na podstawie koncesji czyli
    komorki, telefony i np. polpak ktory jest operatorem z wlasna
    infrastruktura.
    jesli provider korzysta z infrastruktury nie zbudowanej przez siebie i nie
    rozumianej jako teletransmsja danych to nie musi miec logow i koncesji.
    jesli jednak wciagnales wlasny kabel w studnie i ciagniesz tym kablem do
    szkoly internet to powinienes miec koncesje oraz system logowania do
    udostepniania na kazde wezwanie przez organy uprawnione.