  • Data: 2015-03-01 10:15:50
    Temat: Re: Odstraszanie gołębi
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Marek Wodzinski napisał:

    > Ile i jakie magnesy przykleiłeś, bo pomysł jest ciekawy?
    > Gołębie nie strącają tego jak z przyzwyczajenia próbują tam lądować
    > (widziałem już takie sytuacje)?

    Przykleiłem cztery magnesy neodymowe średnica=12mm, grubość=1mm. W
    narożnikach każdej kolczatki o wymiarach 33x6cm. Kleiłem na termogluta.
    Parapet jest oczywiście metalowy, lakierowany. Trzyma się mocno,
    przesunięcie jest możliwe ale z dużym oporem. Da się oderwać bez łamania
    kolczatki, żebym sam się nie nadział. Niestety, musisz tego dużo kupić,
    ponieważ gołębie są inteligentne i mszczą się. Testowałem ile ich trzeba
    i w jakiej odległości od krawędzi, czy mogę dać odstępy między
    kolczatkami itd. Pozostawienie im odstępu - "no bo nie będą się pchały
    między kolce" - doprowadziło do pojawienia się górki odchodów właśnie w
    tym odstępie. Następnym razem zagęściłem :-) Nie zapominaj o lufcikach -
    jeżeli takie masz. Tylko uchyl a się tam usadowią, waląc ścierwo do
    wnętrza mieszkania. Kolczatkę się przełamuje ale na wszelki wypadek
    dałem 4 magnesy na połówkę, żeby to komuś nie spadło na głowę. Jak
    zobaczę, że atakują kolczatki, to zafunduję im malowanie końcówek
    preparatem Arox. Kiedyś naiwny to kupiłem, bo podobno działa drażniąco i
    odstrasza ptaki. Totalnie zignorowały. Jak posmaruję tym kolce, to po
    skaleczeniu na 100% poczują :-)
    Na razie klejenie przetrwało zimę ale silnych mrozów nie mieliśmy. Lata
    jeszcze nie testowałem.
    Jeszcze jedno - kolce są ostre, zrobione ze zwykłego ucinanego drutu.
    Nie były specjalnie ostrzone ale też nie szlifowane. Są ekodebile,
    kategorycznie zabraniający stosowania innych kolczatek, niż wyposażonych
    w plastikowe kulki na końcach, żeby ptaszkom krzywdy nie robić. Nawet
    słyszałem o zaleceniu, żeby kolce były plastikowe, miękkie, żeby
    przypadkowe ladowanie im nie szkodziło. Być może widziałeś starcie
    zasrańców z ekologicznymi kolczatkami. Ja kupiłem, zwykłe, brutalne, w
    Castoramie, płacąc prawie 10zł za sztukę.