  • Data: 2018-06-21 17:01:55
    Temat: Re: Off topic samochód elektryczny
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Iguan_007" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Nie wiem jak wyglada porownanie cenowe paneli w AU i PL, ale tutaj sa
    >bardzo popularne ze wzgledu na wysokie ceny energii - juz jakies 20%
    >domow ma panele.

    A tak konkretnie to ile 1kWh pradu kosztuje ?

    Czy za tymi panelami nie stoja raczej dobre warunki oswietleniowe,
    plus duze zapotrzebowanie klimatyzatorow do chlodzenia ?

    >Powstaje bardzo duzo elektrowni solarnych. Teraz powoli rozkreca sie
    >rynek baterii, nie powinno dlugo potrwac zanim bedzie to oplacalne.

    >A z wysokimi cenami energii to dluga historia i chyba nie do
    >rozwiazania w krotkim terminie - energia odnawialna jest bardzo
    >tania, ale nie zapewnia pokrycia 24godz/dobe. >Wiec elektrownie
    >weglowe i gazowe maja 2 wyjscia - zamknac biznes (co robia) lub
    >podwyzszyc ceny w momentach kiedy mamy malo OZE w systemie (co tez
    >sie dzieje).

    Gorzej z licznikami - choc akurat pojawily sie elektroniczne, ktore
    moga i co 15 minut rozliczac..

    >Do tego dochodzi duzy popyt na gaz w Azji - lepiej wyeksportowac
    >australijski gaz niz go spalac na miejscu w elektrowni.
    >Tak wiec pomimo szalonych spadkow cen OZE na rynku hurtowym, cena dla
    >klienta raczej rosnie.
    >Chyba, ze sam cos z tym zrobi. Ale jesli zrobi (odejdzie z systemu na
    >rzeczy PV+bateria) to koszt infrastruktury rosnie dla pozostalych
    >uzytkownikow systemu.

    Tesla wam tam stawia wielka baterie ... ale w sumie to nie taka
    wielka, na 10 minut ;)

    Wiatr na wybrzezu nie jest stabilny ? Moze warto dodatkowo wiatraki

    >Co moze przyspieszyc kolejne odejscia.
    >Mowi sie juz troche o "spirali smierci" dla typowych dostawcow
    >energii na rynku malych klientow indywidualnych.
    >Dostawcy chca klientow zatrzymac - czy to oferujac dotowane panele
    >czy mozliwosc aktywniejszego handlowania energia (posrednio na rynku
    >hurtowym).
    >Ale to juz tak poza tematem :)

    Czas sie rozejrzec za generatorem i miejscem na butle ?
    Bo jak tak dalej pojdzie, to sie dowiecie co znaczy 20 stopien
    zasilania :-)
    Ewentualnie ... zainwestowac w kopalnie litu i kobaltu, bo Tesla
    PowerWall beda sie dobrze sprzedawac :-)

    J.