  • 1. Data: 2018-06-18 18:30:20
    Temat: Off topic samochód elektryczny
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    A jakby samochód posiadał swoją Baterię PV?
    https://img.joemonster.org/images/vad/img_44648/ae7b
    075422c49840c9b90f8d9fd4c2bf.jpg
    --
    Pozdr
    Janusz

  • 2. Data: 2018-06-18 21:23:41
    Temat: Re: Off topic samochód elektryczny
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    >A jakby samochód posiadał swoją Baterię PV?
    >https://img.joemonster.org/images/vad/img_44648/ae7
    b075422c49840c9b90f8d9fd4c2bf.jpg

    Gdyby to bylo mozliwe, to juz dawno by tak bylo.

    Niestety - to moze miec ze 200 W. w ciagu dnia uzbiera ze 2kWh.
    Starczyloby moze na jakis rower elektryczny.
    No i tyle to w pelnym sloncu, bez jednej chmurki.

    Ale ... jakby tak parkingi zadaszyc, u gory prad sie robi, w dole
    przyjemny cien ...
    pradu co prawda malo, ale zawsze cos...

    J.

  • 3. Data: 2018-06-18 22:00:24
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 18 czerwca 2018 21:24:14 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Niestety - to moze miec ze 200 W. w ciagu dnia uzbiera ze 2kWh.
    > Starczyloby moze na jakis rower elektryczny.
    > No i tyle to w pelnym sloncu, bez jednej chmurki.

    Jakby 3x300W to nawet coś tam by naładował ;) Ale potem to trza zdjąć,
    bo opór powietrza zje produkcję z naddatkiem.

    > Ale ... jakby tak parkingi zadaszyc, u gory prad sie robi, w dole
    > przyjemny cien ...
    > pradu co prawda malo, ale zawsze cos...

    Zadaszanie tzw. "car parków" panelami jest dosyć popularne ;)

    L.

  • 4. Data: 2018-06-19 00:15:10
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-06-18 o 18:30, Janusz pisze:
    > A jakby samochód posiadał swoją Baterię PV?
    > https://img.joemonster.org/images/vad/img_44648/ae7b
    075422c49840c9b90f8d9fd4c2bf.jpg

    Na Twizy są baterie, ale nie wiem przy jakim cyklu one wystarczają.

  • 5. Data: 2018-06-19 07:41:28
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    Szkoda, ze tak naprawde nikt takiego rozwiazania nie wprowadza. Dla kogos jezdzacego
    kilka kilometrow dziennie dach z PV moglby miec sens.

  • 6. Data: 2018-06-19 07:49:07
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 19 czerwca 2018 07:41:30 UTC+2 użytkownik Iguan_007 napisał:
    > Szkoda, ze tak naprawde nikt takiego rozwiazania nie wprowadza.
    > Dla kogos jezdzacego kilka kilometrow dziennie dach z PV moglby miec sens.

    Panele elastyczne są dostępne w handlu, nic trudnego sobie coś takiego
    doczepić, problem w tym że powierzchnia dachu jest mała.
    A takie samoróbki jak to powyżej to durnota, niewygodne i opór stawia.

    L.

  • 7. Data: 2018-06-19 08:48:22
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 19.06.2018 o 07:41, Iguan_007 pisze:
    > Szkoda, ze tak naprawde nikt takiego rozwiazania nie wprowadza.
    NIE. Szkoda że niema samochdów, których głownym źródłem zasilania jest
    LPG, bez elementów służących do oczyszczania spalin. Samochód byłby
    mniej skomplikowany niż benzyniaki i diesle, tańszy i co nie bez
    zanczenia, w Polsce bardziej ekologiczny niż elektryki. tego szkoda.
    ToMasz

  • 8. Data: 2018-06-19 08:52:02
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]

    doczepić, problem w tym że powierzchnia dachu jest mała.
    A takie samoróbki jak to powyżej to durnota, niewygodne i opór stawia.

    na autobusach wieszają od dawna, ale to nie do wspomagania napędu a do
    zmniejszenia zużycia paliwa na potrzeby elektryki.

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 9. Data: 2018-06-19 08:55:11
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "ToMasz" <N...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > skomplikowany niż benzyniaki i diesle, tańszy i co nie bez zanczenia, w
    > Polsce bardziej ekologiczny niż elektryki. tego szkoda.

    fakt, samochód z fabryczną instalacją, z butlą w zakamarkach i zamiast
    zbiornika benzynowego to jest to.

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 10. Data: 2018-06-19 10:16:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 19 Jun 2018 08:55:11 +0200, tck

    > fakt, samochód z fabryczną instalacją, z butlą w zakamarkach
    > i zamiast zbiornika benzynowego to jest to.

    Ale i tak koszt napędzenia gazem jest 2x wyższy niż prądem, samochód
    "gazowy" jest równie skomplikowany w produkcji co benzynowy (albo i
    bardziej), z równie wysokimi kosztami eksploatacji (w tym to co najgorsze,
    czyli produkcja i _utylizacja_ oleju silnikowego).

    Jak powszechnie wejdą panele PV na domy -- już teraz się to zaczyna opłacać
    bez dopłat -- to już w ogóle nie będzie do czego porównać.

    --
    Pozdor
    Myjk