  • Data: 2018-06-22 09:42:47
    Temat: Re: Off topic samochód elektryczny
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Iguan_007" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >powiedzmy okolo $0.27/kWh (+$1.24/dzien za dostawe)

    Faktycznie dosc drogo, biorac pod uwage ze u nas ok 60gr z VAT.
    Ale po podzieleniu przez srednie zarobki to juz nie taki drogi :-)

    >Tutaj sa wprowadzane 5-minutowe. Obecnie rynek hurtowy balansuje sie
    >w okresie 5-min a rozlicza w 30-min. Od 2021 wszystko przechodzi na
    >5-min.

    A masz jakas informacje po ile prad teraz ?

    >Ta bateria bardzo sie sprawdza ze wzgledu na sposob liczenia cen
    >hutowych "spot" co 5 minut. Ma szanse na niwelowanie skokow
    >spowodowanych opoznieniona reakcji tradycyjnych elektrowni.

    Jak zniweluje, to nie zarobi na siebie :-)

    >Powerwall juz sie zaczynaja sprzedawac. Pewnie bedzie tak jak z PV -
    >zaczna sie promocje/doplaty i ludzie masowo zaczna to instalowac.
    >Przy obecnej cenie baterii wychodzi mi 14 lat zwrotu - za dlugo bo
    >gwarancja jest tylko na 10 lat.
    >Ale jesli cena baterii spadnie, albo energia pojdzie do gory to nie
    >bede sie specjalnie zastanawial tylko to zainstaluje.

    Jak zacznie cena pradu skakac co 5 minut, to moze sie szybciej
    oplacac.

    J.