  • Data: 2019-09-13 16:33:51
    Temat: Re: Ogniwa alkaliczne jako serce UPS-a
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 13 września 2019 14:56:24 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > Też to wielokrotnie słyszałem/czytałem, w różnych wariantach :)
    > I za każdym zastanawiałem się - zakładając że historia jest oparta na
    > jakimkolwiek faktycznym wydarzeniu:
    > - profesory uwierzyły na słowo, nie chciały otwierać obudowy żeby
    > popatrzeć czy ładnie polutowane?

    Tak, to zdecydowanie słaby punkt w tej historii, ale w sumie dostrzegalny raczej
    jedynie dla absolwentów techników właśnie - bo inni takich zwyczajów nie znają. Ja do
    technikum nie chodziłem, a magisterkę robiłem z czystego software, więc nikt mi nic
    nigdy nie otwierał ;>

    > - nikt się nie spostrzegł, że "zasilacz" działa nawet niepodłączony do
    > gniazdka?

    A to już można załatwić odpowiednią socjotechniką - po prostu nie robimy pomiarów
    przed włożeniem wtyczki do gniazdka ;>
    Gorzej, jakby akurat w trakcie pokazu wywaliło korki (oczywiście z powodu zupełnie
    innego - no, może jeszcze jak jakiś luzak nie zaizolował końcówek kabla sieciowego w
    środku obudowy i się zwarło) - ale jak tętnienia, to raczej oscyloskop, a nie miernik
    na baterie, więc kompromitujący obraz też by zniknął.