  • 1. Data: 2010-11-12 19:14:54
    Temat: Okulary do jazdy noca
    Od: Marcin <n...@n...ru>

    Witam

    Czy mozecie polecic jakies okluary do jazdy noca aby swiatla
    nadjezdzajacych samochodow nie oslepialy? Widzialem takie na stacji
    benzynowej za ok. 50 PLN (zolte) ale jakos nie wzbudzily mojego
    zaufania. Moze jednak istnieja jakies dobre okular do jazdy noca?

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2010-11-12 19:17:47
    Temat: Re: Okulary do jazdy noca
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Marcin" <n...@n...ru> napisał w wiadomości
> [...]
    > benzynowej za ok. 50 PLN (zolte) ale jakos nie wzbudzily mojego zaufania.
    > Moze jednak istnieja jakies dobre okular do jazdy noca?

    Zółte szkla są stosowane do kiepskiego oświetlena np mgły. Jazda w nocy
    skończy sie tym, że nadjeżdzający samochód będzie jeszcze gorszy bo żółte
    szkła "podbiją" moc jego świateł. Zanim kupisz takie pingle to koniecznie
    się w nich przejedź wieczorem bo moim zdaniem to nie jest dobry pomysł.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 3. Data: 2010-11-12 19:44:28
    Od: "~turtle" <m...@g...com>

    On 12 Lis, 19:14, Marcin <n...@n...ru> wrote:
> [...]
    > benzynowej za ok. 50 PLN (zolte) ale jakos nie wzbudzily mojego
    > zaufania. Moze jednak istnieja jakies dobre okular do jazdy noca?

    Wpadnij do jakiegoś "visiona" lub innego optyka i się zapytaj, myślę
    że na pewno powinny mieć polaryzację. Równie ważne są okulary na
    dzień, w słoneczny dzień czy to latem po deszczu czy zimą - dużo
    białego śniegu, jazda bez odpowiednich okularów to katorga i duże
    niebezpieczeństwo. Acha i takie szkła nie będą tanie kilka stówek
    musisz wybulić niestety jakość kosztuje, ale potem banan na twarzy
    bezcenny ;-)

  • 4. Data: 2010-11-12 19:46:06
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

> [...]
    > benzynowej za ok. 50 PLN (zolte) ale jakos nie wzbudzily mojego zaufania.
    > Moze jednak istnieja jakies dobre okular do jazdy noca?

    w moim przypadku radykalną poprawe widoczności w nocy i zarazem
    zlikwidowanie wszelkich refleksów osiągnałem wymieniając 13-letnią szybe
    fiatowską na nowego Pilkingtona. Koszt koło 350zł.
    Aż tak bardzo mi nie zależało na wymianie, poprostu starą szybe ukradli. Ale
    co nowa to nowa, sam byłem w szoku.

    Jacek

  • 5. Data: 2010-11-12 19:47:57
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 12 Nov 2010 10:44:28 -0800 osobnik zwany ~turtle
    wystukał:

    > Wpadnij do jakiegoś "visiona" lub innego optyka i się zapytaj, myślę że
    > na pewno powinny mieć polaryzację.

    nawet na pewno. Polaryzacja to podstawa.

> [...]
    > Acha i takie szkła nie będą tanie kilka stówek musisz wybulić niestety
    > jakość kosztuje, ale potem banan na twarzy bezcenny ;-)

    niekoniecznie musi to być kilka stówek. Jeżdżę od lat w okulrach polskich
    Brenda za jakieś 150zeta i są rewelacyjne.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 6. Data: 2010-11-12 19:48:30
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *Marcin* napisał(-a):

> [...]
    > benzynowej za ok. 50 PLN (zolte) ale jakos nie wzbudzily mojego
    > zaufania. Moze jednak istnieja jakies dobre okular do jazdy noca?

    Ja bym się zastanowił nad polaryzacyjnymi na deszczowe noce żeby chociaż
    bliki do mokrej nawierzchni zredukować.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 7. Data: 2010-11-12 20:17:42
    Od: lukz <l...@v...pl>

    W dniu 2010-11-12 19:48, Big Jack pisze:
    > W wiadomości
    zeta.pl

    > Ja bym się zastanowił nad polaryzacyjnymi na deszczowe noce żeby chociaż
    > bliki do mokrej nawierzchni zredukować.

    Halo, halo, polaryzacja nakladana jest tylko na stale zabarwione szkla,
    wiec do jazdy nocnej troche nie bardzo sie nadaja. Z tymi zoltymi
    "szklami dla kierowcow" producenci sie juz niezbyt afiszuja, ze wzgledu
    na to ze moga zaklocac odbior kolorow, np. sygnalizacji swietlnej.

    Jak ktos chce szkla typowo dla kierowcow, to sprawdzcie DriveWear -
    http://www.drivewearlens.com/ Sa to soczewki z kolorem podnoszacym
    kontrast, fotochromem i polaryzacja. Generalnie sie sprawdzaja. Wady:
    kosztuja nie malo i maja zazwyczaj obrzydliwy kolor - taki zielono -
    brazowo - sraczkowaty ;)

  • 8. Data: 2010-11-12 20:29:51
    Od: lukz <l...@v...pl>

    W dniu 2010-11-12 19:56, J_K_K pisze:
    > Użytkownik "Marcin"<n...@n...ru> napisał w wiadomości
    >
    > W zasadzie to powłoka antyrefleks (na dowolne szkła),
    > aczkolwiek samoświadomość kierowców,
    > a zwłaszcza miłośników xenonów za 200 PLN
    > woła o pomstę do nieba.

    Jak ktos nie potrzebuje zadnej korekcji, to jest to bez sensu - po
    prostu nic nie da.. Tak samo jak te mityczne okulary do pracy przy
    komputerze dla ludzi bez korekcji.

    Z oslepianiem noca to przede wszystkim problem jest w porysowanej
    przedniej szybie. Jak juz tu ktos pisal, wymiana potrafi zdzialac cuda
    ;) Jak tez kiedys wymienilem szybe, to nie moglem sie nadziwic odmianie

  • 9. Data: 2010-11-12 20:32:14
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

> [...]
    > kontrast, fotochromem i polaryzacja. Generalnie sie sprawdzaja. Wady:
    > kosztuja nie malo i maja zazwyczaj obrzydliwy kolor - taki zielono -

    A czy na pewno nadają się do jazdy nocą? Filtr polaryzacyjny i ten od
    kontrastu zabierają jednak sporo światła. Jak widać z wykresów, na
    żółtym przepuszczalność tych okularów wynosi ok. 30-35% max.
    http://www.drivewearlens.com/effect.php

    Piotr

  • 10. Data: 2010-11-12 20:42:06
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    lukz w <news:ibk4jn$eea$1@news.onet.pl>:

    > Z oslepianiem noca to przede wszystkim problem jest w porysowanej
    > przedniej szybie.

    A nie włączone światła pojazdów nadjeżdżających z przeciwka? ;P

    > Jak juz tu ktos pisal, wymiana potrafi zdzialac cuda

    Cuda to potrafi sprawić wyczyszczenie szyb od środka...

    > ;) Jak tez kiedys wymienilem szybe, to nie moglem sie nadziwic odmianie

    Wcale sie nie dziwię, była czysta z obu stron...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]