  • 21. Data: 2010-11-13 05:50:02
    Temat: Re: Okulary do jazdy noca
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Seba

    > Ja nie mam potrzeby używania np. okularów korekcyjnych, jednakże nie
    > wyobrażam sobie na dzień dzisiejszy używania np. okularów
    > przeciwsłonecznych pozbawionych polaryzacji. Kto raz sprobuje ten już
    > nie będzie chciał innych (gorszych) - a w przypadku do okularów do jazdy
    > w nocy to podejrzewam, że różnica in plus jest jeszcze większa.

    Raczej nie. Filtr polaryzacyjny zabiera sporo światła, co, z przyczyn
    oczywistych, w przypadku okularów przeciwsłonecznych nie stanowi żadnego
    problemu, a w nocy wręcz przeciwnie.

    --
    ignorance is bliss

  • 22. Data: 2010-11-13 08:29:30
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *lukz* napisał(-a):

    > Z tymi zoltymi
    > "szklami dla kierowcow" producenci sie juz niezbyt afiszuja, ze
    > wzgledu
    > na to ze moga zaklocac odbior kolorow, np. sygnalizacji swietlnej.

    A daltoniści mimo problemów z widzeniem kolorów mogą uzyskać prawo
    jazdy.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 23. Data: 2010-11-13 10:21:05
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-11-13 08:29:30 +0100, "Big Jack" <a...@b...zz> said:

    > W wiadomości
    t.pl

    > A daltoniści mimo problemów z widzeniem kolorów mogą uzyskać prawo jazdy.

    Bo my, jako ludzkość, jesteśmy popier...przeni.
    Najpierw żądamy, by tylko zdrowi i sprawni kierowali i kierujemy ich na
    badania, by odrzucić niesprawnych i ułomnych, a potem każdemu ułomnemu
    i niesprawnemu dajemy prawo jazdy, po czym nagle, nie stąd, ni zowąd,
    czepiamy się ludzi starszych, że wciąż mają prawo jazdy... nie
    zauważając tego, że jako ustawodawca robimy z siebie idiotów.

    Czekam na dzień, w którym będzie można obstalować lot z jednym pilotem
    niedowidzącym, a drugim z kataraktą w obu oczach, zapisać się na
    operację u chirurga z parkinsonem, a na saperów brać ludzi z zespołem
    Turreta.
    ;>

    --
    Bydlę

  • 24. Data: 2010-11-13 10:31:06
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Nov 2010 22:19:34 +0100, Seba <s...@g...pl>
    wrote:

    >Poważnie buchnęli Ci przednią szybę z auta? Ot, tak?

    To takie dziwne? Mojemu znajomemu dziabneli jakiś czas temu pokrywę
    silnika od Fiata Seicento.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 25. Data: 2010-11-13 10:40:03
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Fri, 12 Nov 2010 22:19:34 +0100, Seba napisał(a):

    > Poważnie buchnęli Ci przednią szybę z auta? Ot, tak?

    Jednemu sonde ukradli :) to już mnie nic nie zaskoczy.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 26. Data: 2010-11-13 11:41:50
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 13 Nov 2010 10:21:05 +0100, Bydlę wrote:
    >Czekam na dzień, w którym będzie można obstalować lot z jednym pilotem
    >niedowidzącym, a drugim z kataraktą w obu oczach,

    To juz niedlugo - najpierw komputery opanuja dobrze ladowanie, potem
    wystarczy dwoch doswiadczonych pilotow zeby przerwac manewr gdy
    komputer sie pomyli.

    >zapisać się na operację u chirurga z parkinsonem, a na saperów brać ludzi z zespołem

    >Turreta.

    Tez juz powoli robia to roboty i Parkinson nie przeszkadza :-)

    J.

  • 27. Data: 2010-11-13 14:06:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "lukz" <l...@v...pl> wrote in message news:ibk3st$cc1$1@news.onet.pl...
    > Halo, halo, polaryzacja nakladana jest tylko na stale zabarwione szkla,
    > wiec do jazdy nocnej troche nie bardzo sie nadaja. Z tymi zoltymi "szklami
    > dla kierowcow" producenci sie juz niezbyt afiszuja, ze wzgledu na to ze
    > moga zaklocac odbior kolorow, np. sygnalizacji swietlnej.
    >
    > Jak ktos chce szkla typowo dla kierowcow, to sprawdzcie DriveWear -
    > http://www.drivewearlens.com/ Sa to soczewki z kolorem podnoszacym
    > kontrast, fotochromem i polaryzacja. Generalnie sie sprawdzaja. Wady:
    > kosztuja nie malo i maja zazwyczaj obrzydliwy kolor - taki zielono -
> [...]

    Fotochromy nie mają sensu do jazdy w samochodzie, chyba że
    ktoś ma kabrioleta - aktywowane są promieniami UV, które szyba
    samochodowa tłumi. Mam fotochromy korekcyjne i w samochodzie
    są one całkiem przeźroczyste nawet w największe słońce/śnieg.

  • 28. Data: 2010-11-13 15:55:04
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-12 19:47, masti pisze:

    > nawet na pewno. Polaryzacja to podstawa.

    Podstawą polaryzacji jest 50% przyciemnienie obrazu.
    W nocy to kiepski pomysł.

  • 29. Data: 2010-11-14 08:48:23
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    5...@n...neostrada.pl
    *Tomasz Pyra* napisał(-a):

    > Podstawą polaryzacji jest 50% przyciemnienie obrazu.
    > W nocy to kiepski pomysł.

    Wprawdzie okularami wyłącznie polaryzacyjnymi nie miałem okazji się
    bawić, ale za to miałem możliwość filtrami używanymi w fotografii. I nie
    widząc ich w działaniu też bym myślał że przyciemniają obraz o połowę.
    Ale gdzie tam. Przyciemnienie obrazu jest ledwo uchwytne, co nawet mnie
    dziwi, bo z samej definicji światło przepuszczone przez taki filtr ma
    jedną polrazyzcję i jest go mniej. Za to fajnie tłumią refleksy od
    szklanych powierzchni. Zabawa dwoma takimi filtrami daje więcej
    przyjemności :D Okulary używane w kinach IMAX to faktycznie mogą
    przyciemniać o 50%

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 30. Data: 2010-11-14 10:07:00
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 14 Nov 2010 08:48:23 +0100, Big Jack napisał(a):

> [...]
    > widząc ich w działaniu też bym myślał że przyciemniają obraz o połowę.
    > Ale gdzie tam. Przyciemnienie obrazu jest ledwo uchwytne,

    ? Dziwne! Moje filtry PL przyciemniają obraz o jedną działkę przysłony i
    jest to dokładnie połowa!

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek