  • 31. Data: 2010-11-14 10:38:48
    Temat: Re: Okulary do jazdy noca
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    5...@n...neostrada.pl

    > Wprawdzie okularami wyłącznie polaryzacyjnymi nie miałem okazji się
    > bawić, ale za to miałem możliwość filtrami używanymi w fotografii. I nie
    > widząc ich w działaniu też bym myślał że przyciemniają obraz o połowę.
    > Ale gdzie tam.

    No akurat w fotografii dokładnie widać że filtr pochłania połowę światła.
    Żeby uzyskać zdjęcie tak samo naświetlone jak bez filtra czas ekspozycji
    musisz wydłużyć dwukrotnie, albo odpowiednio otworzyć przysłonę.

    Tak czy siak jazda nocą w przyciemnianych okularach to zły pomysł - o
    ile faktycznie może wygasić do komfortowego poziomu światła czy refleksy
    jadących z przeciwka, to kosztem możliwości obserwacji ciemnego pobocza itp.

  • 32. Data: 2010-11-14 10:40:54
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 14 Nov 2010 10:07:00 +0100, P.B. wrote:

    >? Dziwne! Moje filtry PL przyciemniają obraz o jedną działkę przysłony i
    >jest to dokładnie połowa!

    Niech BJ fotke takiego filtra na tle bialej kartki papieru zrobi :-)

    A najlepiej dwoch, czesciowo zachodzacych na siebie, pod katem 90
    stopni oczywiscie :-)

    J.

  • 33. Data: 2010-11-14 14:44:28
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    7...@4...com
    *J.F.* napisał(-a):

    > Niech BJ fotke takiego filtra na tle bialej kartki papieru zrobi :-)
    >
    > A najlepiej dwoch, czesciowo zachodzacych na siebie, pod katem 90
    > stopni oczywiscie :-)

    Ok, jak Ty zaczniesz jeździć w dwóch parach okularów tak właśnie
    zestawionych

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 34. Data: 2010-11-14 14:47:49
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 14 Nov 2010 14:44:28 +0100, Big Jack wrote:

    >Ok, jak Ty zaczniesz jeździć w dwóch parach okularów tak właśnie
    >zestawionych

    Nie, te zestawienie ma nam tylko wykazac ze to naprawde sa filtry
    polaryzacyjne, a nie np UV ..
    Interesuje nasz szarosc pojedynczego filtra ..

    J.

  • 35. Data: 2010-11-14 16:06:35
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    m...@4...com
    *J.F.* napisał(-a):

    > Nie, te zestawienie ma nam tylko wykazac ze to naprawde sa filtry
    > polaryzacyjne, a nie np UV ..

    Nikt, a ja w szczególności, o takich nie mówił

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 36. Data: 2010-11-14 16:30:01
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 14 Nov 2010 16:06:35 +0100, Big Jack napisał(a):

    > Nikt, a ja w szczególności, o takich nie mówił

    UV to zwykła szybka.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 37. Data: 2010-11-14 18:22:53
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-14 16:06, Big Jack pisze:
    > W wiadomości
    m...@4...com

    > Nikt, a ja w szczególności, o takich nie mówił

    Dobrze mówi.
    Skoro piszesz że Twój filtr nie kasuje połowy przechodzącego światła, to
    najprawdopodobniej nie jest to filtr polaryzacyjny, a jakiś inny.

  • 38. Data: 2010-11-14 18:25:35
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    5...@n...neostrada.pl
    *Tomasz Pyra* napisał(-a):

    > Skoro piszesz że Twój filtr nie kasuje połowy przechodzącego światła,
    > najprawdopodobniej nie jest to filtr polaryzacyjny, a jakiś inny.

    Ale ja miałem w rękach filtry polaryzacyjne, a nie UV

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 39. Data: 2010-11-14 18:27:24
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 14 Nov 2010 16:06:35 +0100, Big Jack wrote:

    >Nikt, a ja w szczególności, o takich nie mówił

    Widzisz, i tu jest pies pogrzebany. Albo klamales co do tego ze prawie
    nie tlumil swiatla, albo mowisz o innym filtrze niz polaryzacyjny :-)

    J.

  • 40. Data: 2010-11-14 18:34:07
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-14 18:25, Big Jack pisze:
    > W wiadomości
    5...@n...neostrada.pl

    > Ale ja miałem w rękach filtry polaryzacyjne, a nie UV

    Ale podałeś sprzeczne ze sobą informacje, bo filtr polaryzacyjny wycina
    połowę światła (w praktyce ponad połowę).

    Jeżeli było inaczej to albo nie był to filtr polaryzacyjny, albo światło
    było już wcześniej spolaryzowane, albo popełniłeś błąd przy ocenie tej
    przepuszczalności.