  • 11. Data: 2018-05-29 14:38:50
    Temat: Re: Olej, strefy klimatyczne i
    Od: p...@g...com

    http://www.auto-schwenke.de/download/?mazda2+betrieb
    sanleitung.pdf

    6-26 oraz 9-6
    i wszedzie stoi jak byk 5w30

    to samo mowi hiszpanska instrukcja

    Aceite original Mazda Ultra 5W-30

  • 12. Data: 2018-05-29 14:46:44
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-05-29 o 12:48, abn140 pisze:

    > o ile jest drozszy ten 0-w? jak drugie tyle to szukac na forach mazda,potem
    > decydowac. jak niewiele, to lac 0w20,
    > mazda go zaleca wiec silnika nie zabije, a zapewne spalisz mniej, o tyle
    > mniej ze ta mala roznica sie splaci, lub zarobisz nawet.
    > cenowo to samo + swiety spokoj duszy.

    Z pewnego źródła 0w20 jest wyraźnie droższy*. Ponadto nie kupi się go w
    marketach, ani na stacjach benzynowych, czyli w razie nagłej pilnej
    potrzeby (np dolewki przed dłuższą trasą) w dzień wolny może być
    problem. Teoretycznie można dolać jakiś 5w30, ale jest to pewna
    niewiadoma, jak się oleje zachowają.

    *da się kupić i po 25zł/l na allegro, ale jest to cena około 2 razy
    mniejsza niż w "analogowej" hurtowni. Brać? Nie brać? Warto ryzykować
    dla < 100zł? :) Co kto woli.
    Jeśli się 0w20 upowszechni, to stanieje.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2018-05-29 14:47:17
    Temat: Re: Olej, strefy klimatyczne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >A jakie znaczenie ma tu marka?

    Jak pisalem - w amerykanskich samochodach zrobil sie kiedys olej -20
    modny.
    Byc moze Japonczycy sie dostosowali.

    Europa ... nie wiem co sie do nowych leje.

    J.

  • 14. Data: 2018-05-29 16:55:18
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > http://www.auto-schwenke.de/download/?mazda2+betrieb
> [...]

    Ale to nie to auto i nie ten silnik. W oryginalnej niemieckojęzycznej
    instrukcji jak wół stoi 0W-20.
    Podobnie tutaj (str. 244):
    https://carmanuals2.com/get/mazda-2-2011-owner-s-man
    ual-30231

    Ale w internetowych "dobieraczkach" na stronach różnych producentów -
    albo kilka opcji, czyli 0W-20, 5W-30 i 5W-40, alby tylko i wyłącznie
    5W-30. Sprawdzałem valvoline, motula, millers oil i jeszcze kilka
    innych.

    --
    Yogi(n)

  • 15. Data: 2018-05-29 17:00:58
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Miroo" <b...@b...brak.i.juz> napisał w wiadomości

> [...]
    > dla < 100zł? :) Co kto woli.
    > Jeśli się 0w20 upowszechni, to stanieje.

    Nie, nie chodzi o cenę. Problem dolewek tez raczej nie grozi, bo nawet
    po szybkiej jeździe w trasie nie ubywa. Nic nie cieknie i nie ubywa
    innymi drogami.
    Chodzi o dobranie właściwego oleju. Być może właściwym tropem jest to,
    że niektórzy producenci nie produkują oleju 0W-20. Może z jakichś
    unijnych względów producenci są zmuszani do zalecania 5W-30. Zagadek
    jest wiele, a zamiast odpowiedzi tylko przypuszczenia.

    --
    Yogi(n)

  • 16. Data: 2018-05-29 18:13:41
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Auto o wartości 18k a problem jak przy bolidzie formuły 1. Co wlejesz to będzie
    dobrze, nie komplikuj sobie i innym życia problemami z dupy

  • 17. Data: 2018-05-29 18:35:01
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Piotrek Paradysz" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > Auto o wartości 18k a problem jak przy bolidzie formuły 1. Co wlejesz
    > to będzie
    > dobrze, nie komplikuj sobie i innym życia problemami z dupy

    Było trochę droższe i jest w idealnym stanie. A obowiązku czytania i
    odpowiadania jeszcze nie ma, więc możesz sobie dupy nie zawracać.

    --
    Yogi(n)

  • 18. Data: 2018-05-29 18:36:25
    Temat: Re: Olej, strefy klimatyczne i gdzie leży Szwajcaia
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Yogi(n) w

    > Kupiłem żonie nowe wozidło (jeszcze w wrześniu).

    Którego roku?

    > Auto kupione od znajomego

    Czyli nie nowe

    > Szwajcara z Zurichu,

    Dlaczego nie z Zurychu

    > Do tej pory, według wpisów w książce, info z ASO i załączonej szwabskiej
    instrukcji,
    > jeździł na 0W-20. Ściągnięta z sieci instrukcja po angielsku zaleca
    > 0W-20 (dla Europy).

    Sie po ponad pół roku /zainteresiłeś/ olejem w celu jakim?

    > Nie mam pojęcia czy np. widziało Alpy.

    Znajomy może wie...

    > zalać zalecany w Polsce?

    Jakiż to zalecają, taki i zalej...

    --
    'Tom N'

  • 19. Data: 2018-05-29 19:30:37
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "TomN" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czyli nie nowe

    > Dlaczego nie z Zurychu

    > Sie po ponad pół roku /zainteresiłeś/ olejem w celu jakim?

    Znowu chlałeś?

    --
    Yogi(n)

  • 20. Data: 2018-05-29 20:01:36
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Yogi(n) w

    > Użytkownik "TomN" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości

    [ciach bełkot trola, któremu sie grupy pomyliły]

    Bądź zdrów.

    --
    'Tom N'