  • 41. Data: 2015-07-30 12:24:28
    Temat: Re: Olek Stylus XZ-2
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-07-28 o 18:27, Piotrne pisze:

    > To dosyć źle, bo korekta jest uciążliwa albo niemożliwa

    Mimo wszystko poprawiłem czasy tym programem i dołączyłem
    dane z GPSa. Wyszło dosyć dobrze - oto przykładowy album:

    Lipiec 2015
    https://flic.kr/s/aHskhc2ohL
    - krajobrazy, wnętrza, niebo z gwiazdami, burze...

    Flickr dosyć dziwnie traktuje dane GPS zapisane w EXIF.
    Domyślnie nie pokazuje mapki, żeby "chronić prywatność".
    To ustawienie trzeba jawnie zmienić na zezwolenie prezentacji
    współrzędnych. Ale nawet bez tego zezwolenie przy ściąganiu
    JPGa na dysk zapisuje się oryginalny plik, również współrzędne GPS.

    P.

  • 42. Data: 2015-08-15 17:14:09
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-07-29 o 21:32, Pszemol pisze:

    > Fajny eksperyment - sprawdzę go dziś wieczorem jak wrócę z biura.

    I co wyszło?
    Może jakoś namówić Olympusa, żeby poprawił ten błąd - to pewnie
    kilka linijek kodu. W wersji uproszczonej - dodawanie sekundy
    do zegara przy każdym włączeniu aparatu.

    P.

  • 43. Data: 2015-08-17 19:19:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotrne" <p...@p...onet.pl> wrote in message

    > I co wyszło?
    > Może jakoś namówić Olympusa, żeby poprawił ten błąd - to pewnie
    > kilka linijek kodu. W wersji uproszczonej - dodawanie sekundy
    > do zegara przy każdym włączeniu aparatu.

    Sorki, nie mogłem się zebrać do tego testu... ale wczoraj zrobiłem
    według Twojego scenariusza, synchronizując zegarek w aparacie
    przed testem, aby nie było wątpliwości. Różnica czasu pod koniec:
    na fotce u Olka 12:03:55 a w pliku data 12:03.26. Czyli kicha.

    Canon Powershot G9, sprzęt z podobnej półki starszej generacji,
    którego też przypadkiem posiadam, nie ma tego "feature"...
    Swoją drogą G9 też jakoś wyraźnie żwawiej fotki pstrykał od Olka.
    Coś ten firmware w Olku jest schrzaniony i to jest przykre.

  • 44. Data: 2015-08-18 16:43:42
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > przed testem, aby nie było wątpliwości. Różnica czasu pod koniec:
    > na fotce u Olka 12:03:55 a w pliku data 12:03.26. Czyli kicha.

    To jest ciekawe - bo w moim Olku naprawdę tego nie ma, przeprowadzałem
    ten test. Czyli chyba był to problem sprzętowy, który po cichu usunęli.
    Kupiłem go późno, kiedy przestał już być produkowany.

    Piotr

  • 45. Data: 2015-08-18 19:14:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Uncle Pete" <4...@g...com> wrote in message

    > To jest ciekawe - bo w moim Olku naprawdę tego nie ma, przeprowadzałem ten
    > test. Czyli chyba był to problem sprzętowy, który po cichu usunęli.
    > Kupiłem go późno, kiedy przestał już być produkowany.

    A może coś z przebiegiem testu u Ciebie jest inaczej?

    Ja też kupiłem późno. W połowie grudnia zeszłego roku na promocji
    Amazona za $180. Kiedy Ty kupiłeś swojego? Jaki masz numer seryjny?
    Mój jest "Made in Indonesia" JKM2052566 :-)

  • 46. Data: 2015-08-18 20:52:04
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > Amazona za $180. Kiedy Ty kupiłeś swojego? Jaki masz numer seryjny?
    > Mój jest "Made in Indonesia" JKM2052566 :-)

    Skoro włączam i wyłączam aparat, a zegar się nie spóźnia, to co może być
    nie tak? Gdzieś wyżej napisałem, co zrobiłem, miało być, OIDP,
    7-sekundowe opóźnienie, a go nie było. Zresztą poprzednio ustawiałem
    zegar z rok temu, nie powiem, że co do sekundy, ale co do minuty na
    pewno. W międzyczasie włączałem go i wyłączałem ze kilkaset razy, więc
    musiało być kilkuminutowe opóźnienie, a był względem dokładnego czasu
    ok. 15 sekund do przodu. Takich opóźnień naprawdę nie da się nie zauważyć :)

    Mój też jest Made in Indonesia, s/n JKN214248, więc chyba późniejszy.
    Kupiłem go co prawda rok wcześniej niż Ty i niestety nie za 180 USD, a
    dużo drożej.

    Chyba że potem okaże się, nie wprowadza opóźnienia tylko przy jakimś
    specyficznym ustawieniu parametrów, z którego cały czas korzystam ;)

    A z trzeciej strony - aż dziw bierze, że nikt tego wcześniej nie zauważył...

  • 47. Data: 2015-08-18 23:31:18
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-08-18 o 20:52, Uncle Pete pisze:

    > Mój też jest Made in Indonesia, s/n JKN214248, więc chyba późniejszy

    Ja mam "Made in Indonesia", JKN216338 - czyli jeszcze nowszy?
    Ale kupiony w 2013 roku. Może numerują wstecz? Miał oryginalnie firmware 1.1.

    > Chyba że potem okaże się, nie wprowadza opóźnienia tylko przy jakimś
    > specyficznym ustawieniu parametrów, z którego cały czas korzystam ;)

    To może napisz, z jakich ustawień korzystasz (które są inne niż "ustawione
    przez fabrykę"). Sprawdziłem trzy tryby pracy (S, P, Auto) i różne karty
    pamięci, zawsze jest źle.

    Wysłałem do Olympusa prośbę o poprawienie firmware-u. Ciekawe, czy to cokolwiek da.

    P.

  • 48. Data: 2015-08-19 01:32:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ja mam "Made in Indonesia", JKN216338 - czyli jeszcze nowszy?
    > Ale kupiony w 2013 roku. Może numerują wstecz?

    Albo N i M to różne montownie a nie kolejne numery.

    > Miał oryginalnie firmware 1.1.

    Ja też nie zmieniałem jeszcze firmware.

    > To może napisz, z jakich ustawień korzystasz (które są inne niż "ustawione
    > przez fabrykę"). Sprawdziłem trzy tryby pracy (S, P, Auto) i różne karty
    > pamięci, zawsze jest źle.

    O! To jest pomysł.

    > Wysłałem do Olympusa prośbę o poprawienie firmware-u.
    > Ciekawe, czy to cokolwiek da.

    Zważywszy że aparat jest wycofany z produkcji i nie sprzedawany więcej
    raczej marnie wróżę że firma poświęci czas/zasoby na poprawianie tak
    mało-krytycznego buga. Co innego gdyby się przesłona nie domykała ;-)

  • 49. Data: 2015-08-19 01:32:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Skoro włączam i wyłączam aparat, a zegar się nie spóźnia, to co może być
    > nie tak? Gdzieś wyżej napisałem, co zrobiłem, miało być, OIDP, 7-sekundowe
    > opóźnienie, a go nie było.

    opóźnienie jest rzędu 20 sekund w opisanym wyżej teście...
    dotyczy sytuacji gdzie masz około 3x20 różnych wyłączeń i 3x20 włączeń.

> [...]
    > być kilkuminutowe opóźnienie, a był względem dokładnego czasu ok. 15
    > sekund do przodu. Takich opóźnień naprawdę nie da się nie zauważyć :)

    zrób jeszcze raz ten opisany wyżej test.
    tuż przed testem zsynchronizuj zegar w aparacie do tego z time.is

    > Mój też jest Made in Indonesia, s/n JKN214248, więc chyba późniejszy.
    > Kupiłem go co prawda rok wcześniej niż Ty i niestety nie za 180 USD, a
    > dużo drożej.

    no ja tylko dlatego kupiłem bo tu na grupie ogłoszono
    że amazon ma go w ofercie promocyjnej... za tą cenę kupiłem
    bo za pół tysiaka bucksów nie był wart przesiadki z G9.

    > Chyba że potem okaże się, nie wprowadza opóźnienia tylko przy jakimś
    > specyficznym ustawieniu parametrów, z którego cały czas korzystam ;)

    ja testy specjalnie robiłem aparatem ustawionym na zielonym trybie auto.
    napisz jak Ty swój przeważnie ustawiasz.

    > A z trzeciej strony - aż dziw bierze, że nikt tego wcześniej nie
    > zauważył...

    bo może, tak jak Ty, niedokładnie ustawiają czas w aparacie i nie interesuje
    ich zgodność czasu zapisanego w fotce z pozycją GPSa w tym samym czasie
    (geo-taging).

  • 50. Data: 2015-08-19 02:13:56
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-08-19 o 01:32, Pszemol pisze:

> [...]
    > raczej marnie wróżę że firma poświęci czas/zasoby na poprawianie
    > tak mało-krytycznego buga. Co innego gdyby się przesłona nie

    Ale porzucanie użytkowników sprzętu nie aż tak bardzo starego
    (sprzedawanego jeszcze w ubiegłym roku) może budzić obawy,
    że to samo spotka użytkowników nowych modeli. Nagle wycofują
    model z produkcji i likwidują wsparcie (usuwanie błędów)?
    Przypuszczam, że ten błąd nie jest trudny do usunięcia.

    Inne błędy w XZ-2 też niestety są. Na przykład:

    - Problemy z ustawianiem ostrości na poziome linie. Pionowe
    linie takiego kłopotu nie sprawiają. Prosty test: zrobić
    zdjęcie wykafelkowanej na biało ściany, z ciemnymi
    fugami między kafelkami. Zoom taki, żeby w polu ustawiania
    ostrości mieścił się tylko fragment fugi. Przy pionowej
    linii ostrość ustawia się, przy poziomej - nie ustawia...

    - Problemy z automatycznym balansem bieli w oświetleniu sztucznym.
    Często ustawia się na bardzo wysoką "temperaturę" i zdjęcie
    wychodzi całkowicie pomarańczowe. Co ciekawe, chwilowe pokazanie
    czegoś białego zmienia to ustawienie.

    - W ręcznym trybie ustawiania ostrości nieskończoność jest bliżej
    niż na końcu skali - brak możliwości dokładnego, szybkiego
    ustawienia nieskończoności.

    P.