  • Data: 2019-02-23 13:37:05
    Temat: Re: Optotriak. Co robię źle?
    Od: b...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    użytkownik Michal M. Lechanski napisał:
    > Co robię źle?

    https://www.xenonflashtubes.com/img/cms/xenon-flasht
    ube-principle.gif

    Na Ct musi zgromadzić się wystarczający ładunek żeby
    dać prund na transformator, ot co.

    > Serial.print() pokazuje kolejno - 0, 1, 0

    No tak, ale przy wypełnieniu 50% raz Ct jest ładowany, a raz rozładowywany
    i niekoniecznie musi zgromadzić minimalny ładunek. Daj wypełnienie 1%.
    Tam na Ct musi być ze 200V.

    > MOC3020X.

    Bardzo ryzykowne rozwiązanie, nigdzie takiego nie ma, co może oznaczać jedno, taki
    optortiak zbyt wolno rozładuje kondensator Ct, albo zwyczajnie padnie.
    W rozwiązaniach zwykłych masz Ct podłączony bezpośrednio do stopki
    lampy gdzie aparat zwykłymi blaszkami go zwiera z masa, w rozwiązaniach
    profesjonalnych masz optotriak który steruje tyrystorem:
    https://obrazki.elektroda.pl/70_1231575984.jpg

    > Sprawdzane na dwóch różnych lampach z
    napięciem na stopce ok 12V i ok 22V.

    Napięcie jakie wskaże miernik zależy od wartości R1 na schemacie który
    wrzuciłem i od rezystancji wewnętrznej twojego miernika.
    Po ludzku - twój pomiar jest źle wykonany, tam jest 350-450V
    a nie 22V, przy 22V nie było by szans na wyzwolenie błysku.