  • Data: 2017-10-04 20:58:40
    Temat: Re: Optymalizacja struktur danych dla programów funkcyjnych
    Od: g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 4 października 2017 20:02:27 UTC+2 użytkownik Roman Tyczka napisał:

    > Z tego co zrozumiałem to taki program wykonuje sekwencyjnie* rozkazy wg
    > zadanego schematu/algorytmu, jedzie od A do Z i się kończy.

    Nie. Tutaj w ogóle nie chodzi o sekwencyjność ani o algorytmy.
    Chodzi o funkcję w rozumieniu matematycznym, czyli o skojarzenie
    wartości z argumentami. Te wartości można obliczyć na różne sposoby
    -- w szczególności, wcześniej wyliczone wartości można sobie
    cache'ować, żeby nie musieć ich wyliczać ponownie. Oczywiście takie
    cache'owanie nie zawsze ma sens -- zwłaszcza w sytuacji, gdy dziedzina
    funkcji jest bardzo duża.

    > Tylko z tego nic nie wynika poza samym tym faktem. Ale może taki podział ma
    > gdzieś zastosowanie praktyczne.

    Dla mnie ten podział ma sens ze względu na klasy optymalizacji
    oraz różnorakość sposobów interpretacji, jakie można stosować
    do wykonywania programów.