  • Data: 2017-10-05 18:58:39
    Temat: Re: Optymalizacja struktur danych dla programów funkcyjnych
    Od: g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 5 października 2017 13:48:58 UTC+2 użytkownik Maciej Sobczak
    napisał:

    > Bez przesady. Nawet nie podałeś definicji, tylko przykład, z którym ja się nie
    zgodziłem. To mi się nie kwalifikuje jako "ustaliliśmy".

    Pozwolę sobie wkleić:
    W dniu poniedziałek, 2 października 2017 14:20:39 UTC+2 użytkownik Maciej Sobczak
    napisał:

    > Nie, nie jest. I w ogóle co to miałoby znaczyć - "czysto funkcyjnym"?

    Miałoby znaczyć tyle, że dla danego wejścia daje zawsze to samo wyjście.

    (koniec cytatu)

    > Ogólnie, oodwoływanie się do takich pojęć jak "istota czegoś" jest trochę...
    nieinżynierskie.

    Owszem. Ale dlaczego miałoby to być problemem?

    > No i znowu ta istota. Z ciekawości wpisałem w wyszukiwarkę i... nic. Ani w
    wikipedii, ani nigdzie indziej. Po angielsku to pewnie "the essence of the program"
    i... znowu nic.

    > Skoro to pojęcie nigdzie nie jest zdefiniowane i nikt go w branży nie używa, to
    chyba nie świadczy o mnie bardzo źle, że *nadal* nie rozumiem, o co konkretnie
    chodzi?

    Stwierdzenie, że kompilator jest w istocie programem czysto funkcyjnym
    oznacza tyle, że kompilacja jest rodzajem transformacji (przekształcenia).

    > Tak. Dlatego pojęcie "czysto funkcyjny" nie ma sensu.

    Ma dokładnie taki sens, jak powiedziałem.

    > Tak, i stosuje się różne metody do optymalizacji tych różnych celów. Ale nic nie
    jest "czyste", bo bez interakcji nie da się pobrać danych ani podać wyników a bez
    wyniku interakcja jest bezcelowa - a przez proste zmiany w formacie i sposobie
    uruchomienia można zmienić jeden rodzaj programu w drugi. I o braku tej "czystości"
    właśnie tu piszę.

    Piszesz błędnie.

    Jeżeli mamy np. program

    int square(int x) {
    return x*x;
    }

    void main(int argc, char *argv[]) {
    assert(argc > 1);
    int n = atoi(argv[1]);
    printf("kwadrat liczby %d wynosi %d\n", n, square(n));
    }

    to square jest czystą funkcją.