    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Mon, 9 Oct 2017 09:12:38 -0700 (PDT)
    <5...@g...com>
    <b...@g...com>
    <a...@g...com>
    <e...@g...com>
    <f...@g...com>
    <d...@g...com>
    <c...@g...com>
    <0...@g...com>
    <6...@g...com>
    Subject: Re: Optymalizacja struktur danych dla programów funkcyjnych
    From: fir <p...@g...com>

    nie czytam tego watku ale moge powiedziec pewna uwage ktora mnie naszla (a ktora moze
    byc troche apropos tematu jezykow funkcyjnych):

    spotkalem dzis na ulicy pewnego znajomego i mowie mu ze cos niewyraznie sie czuje bo
    naszla mnie jakas faza wspolczucia dla biednych, bezdomych (naszlo mnie tio poniekad
    po obejrzemniu wywiadu z ikonowiczem, fajnym gosciem ) - ten mowi "zwykle ludzkie
    odczucia", ja mo mowie dla mnie ne takie zwykle bo ja na codzien bujam w
    programistycznych oblokach, ten "no tak, w cyfrowej chmurze" ja na to "dokladnie"

    koles urzyl dobrego pojecia bo cyfrowa chmura dosyc dobrze oddaje to co ja lubie w
    programowaniu - oldschoolowe programowanie jakie ja bym lubil wydaje sie powinno
    wlasnie opierac sie o ta cyfrowosc - tymczasem gdy wspolczesne kojarzace mi sie
    bardziewiascie raczej trendy powoduja ze programisci nie siedzą w tych chmurach
    cyfrowych tylko raczej leksykalnych - juz nawet c jest w sporym procencie leksykalny
    (mataforycznie powiedzialbym ze o ile javaskrypt moglbym nazwac leksykalnym w 60% to
    c pewnie tak w 20-30, takie jezyki jak lisp wyobrazaja mi sie ;c (zapewne blednie)
    jako cos dązacego do 95% lekykalnosci - a dla mnei takie leksykalne programowanie to
    nie jest fun
    (oczywiscie moze sie myle bo patrzac na rzeczy z dystansu mozna sie myli (jest prawie
    100^ gwarancja mylnosci tak naprawde)) ale tak to widze i dlatego nie ciagnie mnie do
    lispa bo nie ciagnie mnie do takich leksykalnych klimatow (raczej uwazam je za zmore,
    regexpy przykladem)