    From: "kogutek" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Orange skupuje telefony :D
    Date: Wed, 16 Dec 2009 16:08:43 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > To dlaczego sa sklonni odkupic iphona za 990zl ?
    >
    > Nie kazdy telefon kosztuje 50$ u producenta.

    > Ceny salonowe operatora to osobna sprawa.
    > Ale mozesz skonfrontowac w salonie producenta - tez z duzym
    > narzutem i czesto drogo, ale jednak taniej.
    >
    > J.

    Ich spytaj dlaczego chcą dać tysiaczka za taki telefon. Może dlatego że są
    ludzie co za markę chcą zapłacić. Rolls waży tyle co dwa nieduże samochody po 35
    tysięcy za sztukę. A kosztuje 10 razy tyle co te dwa samochody. Tak już jest że
    są ludzie bogaci i sobie dla szpanu coś kupują. Niedawno pobrałem LG. Przy
    abonamencie 25 złotych dopłaciłem chyba 60 złotych. Na wystawie o ile pamiętam
    była cena tego telefonu z 700 złotych. To niby do mnie dopłacili 800 złotych.
    Bo na abonamencie zarobią 600. Oni nie mogli kupić tego telefony drożej niż za
    stówkę. I nie kupili. W telefonie nie ma nic takiego co by było drogie. A
    produkcja wielkoseryjna powoduje że producenta prawie nic nie kosztuje. Weź
    porównaj telefon do niedrogiego laptopa. Takiego za półtoraka. Ekran przy
    komórce ogromny. Klawiszy mnóstwo. W LG mam trzy klawisze. Twardy dysk,
    nagrywarka, wifi i jeszcze pińcet milionów innych bajerów. Przy laptoku w
    telefonie nie ma nic. Jasne ze nie każdy telefon kosztuje 50 dolców. Pokazywali
    gdzieś telefon zrobiony z 24 karatowego złota z brylantami. Kosztował więcej niż
    50 dolców.