  • 11. Data: 2009-12-16 15:08:43
    Temat: Re: Orange skupuje telefony :D
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > To dlaczego sa sklonni odkupic iphona za 990zl ?
    >
    > Nie kazdy telefon kosztuje 50$ u producenta.

    > Ceny salonowe operatora to osobna sprawa.
    > Ale mozesz skonfrontowac w salonie producenta - tez z duzym
    > narzutem i czesto drogo, ale jednak taniej.
    >
    > J.

    Ich spytaj dlaczego chcą dać tysiaczka za taki telefon. Może dlatego że są
    ludzie co za markę chcą zapłacić. Rolls waży tyle co dwa nieduże samochody po 35
    tysięcy za sztukę. A kosztuje 10 razy tyle co te dwa samochody. Tak już jest że
    są ludzie bogaci i sobie dla szpanu coś kupują. Niedawno pobrałem LG. Przy
    abonamencie 25 złotych dopłaciłem chyba 60 złotych. Na wystawie o ile pamiętam
    była cena tego telefonu z 700 złotych. To niby do mnie dopłacili 800 złotych.
    Bo na abonamencie zarobią 600. Oni nie mogli kupić tego telefony drożej niż za
    stówkę. I nie kupili. W telefonie nie ma nic takiego co by było drogie. A
    produkcja wielkoseryjna powoduje że producenta prawie nic nie kosztuje. Weź
    porównaj telefon do niedrogiego laptopa. Takiego za półtoraka. Ekran przy
    komórce ogromny. Klawiszy mnóstwo. W LG mam trzy klawisze. Twardy dysk,
    nagrywarka, wifi i jeszcze pińcet milionów innych bajerów. Przy laptoku w
    telefonie nie ma nic. Jasne ze nie każdy telefon kosztuje 50 dolców. Pokazywali
    gdzieś telefon zrobiony z 24 karatowego złota z brylantami. Kosztował więcej niż
    50 dolców.

  • 12. Data: 2009-12-16 15:36:02
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

> [...]

    > Jasne ze nie każdy telefon kosztuje 50 dolców. Pokazywali
    > gdzieś telefon zrobiony z 24 karatowego złota z brylantami. Kosztował

    I też był _seryjnie_ produkowany jak te po 50$?

  • 13. Data: 2009-12-16 17:13:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr M" <x...@x...xx> napisał
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości grup
    >
    > Też wątpię. Dbają o własną kieszeń, bo przykładowo może zagrozić
    > grzywna kilkaset tyś zł za niewyrobienie normy albo braku
    > standardu.

    Ale to by przyjmowali kazdy telefon, byle taniej, a oni tylko te
    lepsze i to drogo.

    No chyba ze w taki sposob pochwala sie utylizacja i jeszcze na tym
    zarobia :-)

    Hm, zaraz .. ustawe recyklingowa czytalem pobieznie, ale nie wiem
    czy tak mozna - tam jakies organizacje zbieractwa wystepuja,
    uprawnione podmioty do recyklingu, raporty z tych podmiotow ..

    J.

  • 14. Data: 2009-12-16 17:23:19
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Piotr M napisał(a) w wiadomości: ...

    >Też wątpię. Dbają o własną kieszeń, bo przykładowo może zagrozić grzywna
    >kilkaset tyś zł za niewyrobienie normy albo braku standardu.

    Coś w tym może być, bo słyszałem o jakiśch uzgodnieniach, że poszczególne
    kraje mają złomować ileś tam sztuk/ton (?) uzywanego sprzętu elektronicznego
    i AGD. Pretekst - ochrona środowiska, bo co jest bardziej "szkodliwe"?
    używanie kilkuletniego sprzetu czy wymiana w tym czasie 3 telefonów?
    Inny, niepisany - producenci tez muszą zarobić...
    Tylko że kretynom nie przyszło do głowy, że nie wszyscy mają kasę
    a przede wszystkim ochotę na zamianę na nowszy bo i po co? Nie mówiąc już
    o tym, że niektórzy nie mają co złomować bo nie mają żadnego...
    Skąd więc wziać złom? Trzeba więc zachęcić do pozbywania się całkiem
    sprawnych urządzeń...
    To tylko domysły ale ciekawe, czy to nie część tej akcji?

    Arek

  • 15. Data: 2009-12-16 17:26:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał

    > Ich spytaj dlaczego chcą dać tysiaczka za taki telefon. Może
    > dlatego że są
    > ludzie co za markę chcą zapłacić.

    Ale dlaczego Orange chce tyle zaplacic za uzywany telefon
    nieokreslonego stanu, zamiast kupic taniej u producenta ?

    Po prostu palnales z tymi 50$. I tnij cytaty.

    Nawiasem mowiac to kiedys przejrzalem raport Nokii i o ile dobrze
    pamietam to mi wyszlo ze srednio telefon sprzedaja za ponad 100$,
    oczywiscie dopuszczam tu mozliwe duze bledy.

    >W telefonie nie ma nic takiego co by było drogie. A

    Ceny elektroniki to jest bardzo zagmatwana sprawa. Any Ty nie masz
    pojecia ile co naprawde kosztuje, ani ja.

> [...]
    > kosztuje. Weź
    > porównaj telefon do niedrogiego laptopa. Takiego za półtoraka.

    Porownaj do takiego iphona, mniej wiecej o polowe ubozszy, ale
    tylko polowe, i doplac za miniaturyzacje ..
    Procesor, pamiec i inne scalaki - wszystko kosztuje. Dupereli
    roznych tez sporo, to kazdego forma czy wykrojnik.

    Z jednej strony inne PDA okolo tysiaca kosztuja, z drugiej
    nawigacje sa za 200zl .. ale jako PDA sie nie nadaja.

    > Klawiszy mnóstwo. W LG mam trzy klawisze. Twardy dysk,

    Ale twardy dysk w detalu, bez zadnej sprzedazy wiazanej, wiadomo
    ile kosztuje.
    Odejmij od ceny netbooka :-)

    I wez ceny jakis nowych modeli, a nie najtanszych, ktore byc moze
    sa wyprzedazami zalegajacego towaru.

    J.

  • 16. Data: 2009-12-16 17:35:25
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 16 Dec 2009 14:48:57 +0100, J.F. napisał(a):

    > To dlaczego sa sklonni odkupic iphona za 990zl ?
    >
    > Nie kazdy telefon kosztuje 50$ u producenta.

    Części użyte do budowy iPhone 4GB kosztują w ilościach hurtowych $249
    Do tego dochodzą koszta opracowania oprogramowania no i wypadałoby mieć z
    tego jakis zysk.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 17. Data: 2009-12-16 18:12:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał
    > Części użyte do budowy iPhone 4GB kosztują w ilościach hurtowych
    > $249

    249 ? Smierdzi detalem w supermarkecie, a nie hurtem :-)

    > Do tego dochodzą koszta opracowania oprogramowania no i
    > wypadałoby mieć z
    > tego jakis zysk.

    Zysk ponoc bardzo duzy.

    J.

  • 18. Data: 2009-12-16 18:32:22
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    J.F. napisał(a):

    > 249 ? Smierdzi detalem w supermarkecie, a nie hurtem :-)

    http://www.telix.pl/artykul/koszt-produkcji-iphone-3
    g-s-to-179-usd-3,29087.html

    j.

  • 19. Data: 2009-12-16 19:13:12
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    space_jazz pisze:

    > A co się z nimi dzieje ? Pytam poważnie .

    sprzedają pewnej brytyjskeij firmie, która odpicowuje złomy i sprzedaje
    do rosji, indii lub innym mało wymagającym "klientom" Tak właśnie sie
    zastanawiam skąd czasami na allegro "funkiel nówki" N6310 za niemalze
    tysiaka?

    ToMasz

  • 20. Data: 2009-12-16 19:14:40
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > ile kosztuje.
    > Odejmij od ceny netbooka :-)
    >
    > I wez ceny jakis nowych modeli, a nie najtanszych, ktore byc moze

    Już napisałem żebyś ich zapytać dlaczego tyle chcą zapłacić. Jakaś Chinka kupiła
    sobie psa za pół miliona dolarów. Też mam wiedzieć dlaczego tyle zapłaciła. Mam
    psa znajdę. Potrafi szczekać, dawać łapę i sikać na podwórku. Tamten za pół
    bańki zielonych powinien równania kwadratowe w pamięci rozwiązywać i biegle
    mówić w trzech językach. A też tylko szczeka i niekoniecznie sika na podwórku.
    Nie palnąłem z tymi 50 dolcami. To nie ma prawa więcej kosztować i nie kosztuje.
    Cena wynika z robienia ludzi w balona. Patrz jacy dobrzy jesteśmy. Dajemy Ci
    telefon za 1000 a z abonamentu zapłacisz nam za niego 800 i jeszcze będziesz
    miał ileś minut do przegadania. Normalnie dopłacamy do ciebie. A ludki to
    łykają. Nie siłą a sztuką frajerów w dupę tłuką. Jak by telefon kosztował ich
    1000 to jak bym chciał bez aparatu abonament na dwa lata too bym dostał bonusa
    na 40 złotych miesięcznie przy abonamencie 35 złotych i jeszcze by im się to
    opłacało. Bo by im ze trzy stówki w kasie zostały. Części elektroniczne w
    telefonie nie kosztują nic. Robione są z piachu. Obudowanie struktury plastikiem
    kosztuje przy produkcji wielkoseryjnej dzisiaj tyle ile struktura. Jak robią 20
    milionów jednego modelu to chyba jest to produkcja wieloseryjna. Duża cześć
    podzespołów jest wspólna do wszystkich telefonów. Podejrzewam że i część
    procesorowa też jest w prawie wszystkich taka sama. Inne oznaczenia na obudowie
    tylko wypalą żeby mądrzej wyglądało. Miniaturyzacja nie ma żadnego znaczenia.
    Jak by zrobili telefon wielkości główki od zapałki to by kosztował majątek.
    Rozmiar telefonu wynika nie z chęci miniaturyzacji a z tego ze podzespoły dla
    takiego rozmiaru są najtańsze bo jest masowy odbiorca. Ile tych form potrzeba.
    100 po milion dolarów czy 5 zrobionych u siebie po kosztach stali i robocizny.
    To samo z wykrojnikami. Pooglądaj sobie program " jak to jest zrobione".
    Niektóre odcinki pokazują jak teraz wygląda produkcja seryjna. Na hali nie ma
    żadnego małego chińczyka co małymi rączkami coś robi. Czasami na ogromnej hali
    fabrycznej nikogo nie ma a produkcja idzie w takim tempie ze muszą z 10 razy
    zwolnić obraz żeby można było zobaczyć że coś się bardzo szybko robi.