  • 1. Data: 2013-03-18 16:03:35
    Temat: Orange - sprzedawanie nieistniejacego towaru
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Chyba od 10 lat mam neostrade o szybkosci maksymalnej 1 mb/sek.
    Do konca lutego placilem za neostrade brutto 44,37 zl ale niestetu umowa mi
    sie skonczyla.
    W nowej umowie proponuja mi o 5 zl miesiecznie drozej za neostrade do 10 MB.
    Gdyby byla rzeczywiscie 10 MB/s zaplacilby nawt duzo wiecej.
    W tym jednak problem ze na tej wsi gdzie mieszkam nic wiecej ponad 1 mb/sek
    przez ostatnie 10 lat wyciagnac sie nie dalo i w najblizszej przyszlosci
    nikt tu nie zamierza modernizowac linii. Technicy mowia ze na tym kablu ,
    ponad 4 km jest tak duze tlumienie ze nic wiecej nie wyciagna.
    Przed wieczorem szybkosc jest nawet dosc duza w tej chwili sprawdzilem,
    szybkosc sciagania = 731 kb/s
    ( z samego rana bywa nawet do 980Mb/s)
    wieczorem jest zazwyczaj ok 450kb/s a czest mierze nawet 160 kb/s.
    Konsultant ktory proponuje mi nowa umowe mowi ze Unia Europejska nakazala
    zwiekszyc szybkosc internetu do 10 mb/s i za taka szybkosc mam od tej chwili
    placic a ze mam faktycznie ok 450 kb/s to ich nie obchodzi.
    Im kaza wystawiac umowy na 10mb/s i koniec.

    Co ja mam z tym fantem zrobic, w mojej wsi nie ma innej mozliwosci dostepu
    do internetu niz ta neostrada.
    Dlaczego mam nagle placic o te 5 zl wiecej niz dotychczas, mimo ze szybkosc
    od 10 lat sie nie zmienila?

    --
    Tomasz

  • 2. Data: 2013-03-18 19:13:22
    Temat: Re: Orange - sprzedawanie nieistniejacego towaru
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Mon, 18 Mar 2013 16:03:35 +0100, Tomasz napisał(a):

    > Co ja mam z tym fantem zrobic, w mojej wsi nie ma innej mozliwosci dostepu
    > do internetu niz ta neostrada.

    A masz jakąś alternatywę ?
    Z drugiej strony powinieneś być zadowolony z TP, ponieważ zarówno Netia jak
    i inni operatorzy całkowicie Cię olali ;)

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 3. Data: 2013-03-18 19:37:45
    Od: nadir <n...@h...org>

    Użytkownik Tomasz napisał:
    > Chyba od 10 lat mam neostrade o szybkosci maksymalnej 1 mb/sek.
    > Do konca lutego placilem za neostrade brutto 44,37 zl ale niestetu umowa
    > mi sie skonczyla.

    A na pewno Ci się skończyła?
    Mam kilka Neostrad w firmie i umowy się automatycznie przedłużają, o ile
    nic nowego się nie zleci TPSA/Orange. Jedne przedłużają się co pół roku,
    inne co rok, ale od kilku lat mam cały czas takie same warunki.

  • 4. Data: 2013-03-18 21:09:41
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "nadir" <n...@h...org> napisał >
> [...]
    > nic nowego się nie zleci TPSA/Orange. Jedne przedłużają się co pół roku,
    > inne co rok, ale od kilku lat mam cały czas takie same warunki.

    Wlasnie to jest koleiny problem z tym Orange czy TP.
    Umowa konczyla mi sie w lutym. Gdzies na dwa tygodnie przed zakonczeniem
    zadzwonil konsultant z propozycja podpisania nowej umowy na 10 mb/s. Po
    sprawdzeeniu ze u mnie nawet 1mb/s z trudem wychodzi ustalilismy ze
    przedluzamy umowe na starych warunkach.
    Po miesiacu przyszedl mi rachunek za neostrade o 10 zl wiekszy niz
    dotychczas.
    Zadwonilem do nich a oni powiedzieli ze nie przedluzylem umowy na czas wiec
    oni przedluzyli umowe sami na najgorszych warunkach. Ponadto stwierdzili ze
    na starych warunkach nie moga mi umowy przedluzyc gdyz takich juz nie maja a
    obecnie moga podpisywac umowy tylko na 10 mb/s co jest drozsze od
    dotychczasowej o 5zl.
    I w ten sposob zostalem zmuszony do placenia wiecej mimo ze nie ma
    mozliwosci technicznych do zwiekszenia szybkosci powyzej 1 mb/s.
    Okazuje sie ze reklamowac tej szybkosci tez nie moge bo oni w umowie
    okreslaja jako do 10 mb/s a 460 ktore miewam wieczorami to jest przeciez do
    10, czyli zgodnie z umowa.

    Z tego co wiem to od marca zmienili cenniki i Ty w Firmie tez z pewnoscia
    zaczniesz placic wiecej.

    pozdrowienia
    Tomasz

  • 5. Data: 2013-03-18 23:56:30
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 18.03.2013 21:09, Tomasz pisze:
    /../
    > Z tego co wiem to od marca zmienili cenniki i Ty w Firmie tez z
    > pewnoscia zaczniesz placic wiecej.

    Nie. Nie miałeś włączonego automatycznego przedłużenia umowy i przeszła
    na bezterminową.

  • 6. Data: 2013-03-19 08:20:20
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Smok Eustachy" <s...@w...pl> napisał

    > Nie. Nie miałeś włączonego automatycznego przedłużenia umowy i przeszła na
    > bezterminową.

    Bylem spokoiny gdyz na dlugo przed skonczeniem umowy zadzwonil do mnie
    pracownik Orange i ustalilismy ze przedluzam umowe na starych zasadach.
    Prawdopodobnie nie ma juz u nich starych zasad, goscia opieprzyli a on nie
    zostawil w systemie zadnego sladu ze ze mna cos uzgadnial.

    Co ja mam teraz zrobic, podpisac z nimi umowe na 10 mb/s chociaz wszyscy
    wiedza ze u mnie jest to niemozliwe?
    Nie bede mogl nawet reklamowac szybkosci bo oni nie okreslaja dolnej granicy
    czyli od 0 do 10 miesci sie zawsze w umowie.
    --
    Tomasz

  • 7. Data: 2013-03-19 09:23:57
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 19.03.2013 08:20, Tomasz pisze:

> [...]
    > Prawdopodobnie nie ma juz u nich starych zasad, goscia opieprzyli a on
    > nie zostawil w systemie zadnego sladu ze ze mna cos uzgadnial.

    Nie. Nie. Nie.

> [...]
    > Nie bede mogl nawet reklamowac szybkosci bo oni nie okreslaja dolnej
    > granicy czyli od 0 do 10 miesci sie zawsze w umowie.

    Upload wzrośnie.

  • 8. Data: 2013-03-19 11:47:30
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Smok Eustachy" <s...@w...pl> napisał

    > Upload wzrośnie.

    Oswiec mnie w jaki sposob to osiagna skoro miejscowi technicy mowia ze
    tlumienie jest za duze ze nic nie moga zrobic.
    Nowego kabla (ponad 4km przez pola na pewno nie poprowadza)

    Tomasz>

  • 9. Data: 2013-03-19 17:33:30
    Od: "r." <n...@n...com>

    > Co ja mam teraz zrobic, podpisac z nimi umowe na 10 mb/s chociaz wszyscy
    > wiedza ze u mnie jest to niemozliwe?

    Dogadaj się z jakimś sąsiadem, u którego parametry są lepsze, postaw
    porządny router na mikrotiku z qos i doślij sobie sygnał bridgem na
    5GHz. W małych miejscowościach ludzie się znają, to chyba nie powinno
    być z tym problemu. chyba że mieszkasz za górami za lasami.

    pozdrawiam
    radar

  • 10. Data: 2013-03-19 17:52:37
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "r." <n...@n...com> napisał >

> [...]
    > W małych miejscowościach ludzie się znają, to chyba nie powinno być z tym
    > problemu. chyba że mieszkasz za górami za lasami.

    Widze ze jestes nie z tego swiata.
    Moja wioska graniczy z miastem Gdynia czyli nie jest az takim zadupiem.
    12 lat temu wykorzystalem ostatnia pare drutow w kablu TPSA ktory tu sie
    konczyl.
    Od tej pory przybylo w sasiedztwie okolo10 domow ale zaden nie ma kablowej
    telefonii ani internetu.
    TPSA twierdzila ze jej sie nie oplaca dla 10 domow ciagnac nowego kabla z
    centrali odleglej o 4,5 km.
    W okolicy mam tylko jednego sasiada ktory ma Neostrade na tym samym kablu co
    ja, wiec o tej samej jakosci.
    Przed chwila zmierzylem szybkosc mojego internetu i wyszlo:
    Szybkosc sciagania 255 kbps
    szybkosc wysylania 282 kbps
    a musze placic za 10 000 kbps
    --