  • Data: 2016-07-08 23:30:06
    Temat: Re: Oso chodzi?
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 08.07.2016 22:33, slawek wrote:
> [...]
    > WSPÓŁAUTOREM tego czegoś nowego. A ponieważ wcześniej była GPL to i
    > później musi być GPL. GPL jest wirusowa i nieuleczalna.
    >
    > (Nota bene, jest dość ciekawe samo w sobie co oznacza "copyright holder"
    > w kontekście GPL i projektach rozwijanych przez społeczności.)

    > Trochę nie rozumiesz w czym rzecz.
    >
    > Nie interesuje mnie, czy złamane zostało jakieś prawo - z tym niech się
    > boksuje FSF . Ale czy "grupa pisząca płatną wersję" StarUML postępuje
    > etycznie słusznie?
    > I czy jest etyczne używanie oprogramowania które powstało w sposób

    Ja tam pytanie
    rozumiałem jako pytanie o zgodność z GPL, a nie etykę.
    Pisz na przyszłość wyraźnie.

    Ale ok: Oczywiście, że ejst etyczne. Nie ma nic nieetycznego
    w sprzedawaniu oprogramowania napisanego przez siebie.

    Nie ma nic nieetycznego w sprzedawaniu napisanego przez siebie
    programu, którego starsza wersja udostępniło się publicznie.
    Licencja na której to zrobili mogła by tu teoretycznie mieć jakiś
    wpływ, ale ja widać z powyższych linków, GPL tego nie zabrania.

    Nieetyczne byłoby, gyby próbowali usunąć z internetu starszą
    wersję lub czynnie zapobiegać jej rozwojowi (np strasząc prawnikami).

    Nieetyczne byłoby, gdyby użyli płatnej wersji kodu napisanego
    przez społecznosć OS. Przy okazji byłoby to nielegalne i sprzeczne
    z GPL.

    pzdr
    bartekltg