  • Data: 2017-06-03 12:26:13
    Temat: Re: Oszczędności
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Friday, June 2, 2017 at 6:44:55 PM UTC+2, AK wrote:

    > Caly podset czyli C a w nim m.in..

    Wymieniasz tu niskopoziomowe elementy. O wysokopozimowości
    języka świadczy istnienie

    > - chore wskazniki i arytmetyke na nich (juz w Silmuli67 byly porzadne
    > referencje i one starczaly az nadto).

    To jest narzędzie którego nie używa się we wspolczesnym c++ poza
    spacjalizowanym kodem bibliotecznym.

    > - brak chociazby reflleksji (ze juz o first-class nie
    Prawda, uciązliwe.

    > - dynamiczny przydzial (a i statyczny) na poziomoe kamienia lupanego

    Nic nie rozumiem.

    > - brak do dzis (mimo wielu standardow i kilku niezaleznych implementacji
    > Borland i MS) np. jakze przydatnych "properties".

    To lukier syntktyczny na get/set znany z pascala. Do szczęscia naprawde
    niepotrzebny, a są i głosy, że prowadzi do błędów. Spodziewasz się dostępu
    do zmiennej, a tu nagle jest modyfikowany stan obiektu.
    Niewiele ma to wspolnego z wysokopoziomowością.

    > - chore (bo "z boku jezyka") kontenery (STL) skutkujace niewspieraniem ich

    To jest właśnie jedno z największych osiągnieć wysokopoziomowości c++.
    odcięcie jęsyka od standardowych struktur danych. Twoja struktura (cz z boosta)
    jest równie dobra co z STL. I możesz ją zrobić równoie wydają (i rownei wydajną
    co gole tablice). Bardzo ciezkie do osiągnięcia w innych językach.

    > przez for (nie ma prawdziwego/normalnego np. foreach), ze juz o pofdejsciu takim

    foreach w ramach stl było od dawna.

    BTW, chyba dyskutujesz o c++ z epoki kamienia łupanego, bo od lat mamy

    for (auto &v: kontener){
    }

    Nie głupio ropzmawiać o jezyku, którego się nie zna?

    > jak np. w Pythonie (comprehensions) nie wspomne.
    > - na ustandaryzowanie obslugi watkow trzeba bylo czekac 25 lat :)
    > /w koncu i tak wybrali pthread-y:)/
    > - na ustandaryzowanie smart pointerow trzeba bylo czekac 20 lat :)

    I jak to ma się do tematu?
    Przypomnę, pytam o uzasadnienie twierdzenia, że c++ to język niskopoziomowy,
    a ty mi wymieniasz powody, dlaczego 10 lat temu go nie lubiłeś.

    > C jest bardzo dobry w swej roli (wlasniue przenosnego assemblera)
    > Upchanie go do C++ bylo zupelnie niepotrzebne (a raczej bylo duzym bledem).
    > Wystarczylaby w pelni lacznosc z C na poziomie linkera.

    Przepraszam, jaja sobie robisz?

    > Tak ?
    > Moze wtedy gdy pisze sie wylacznie w oparciu np o Qt a nie w "normalnym"
    > standardowym C++ :)
    > Ba! Sam autor nie uwaza C++ za jezyk wysokiego poziomu.
    > Jest to jezyk hybrydowy a elementami obiektowosci przeznaczony
    > do zastosowan systemowych.

    Czyli nie jest językiem niskopoziomowym.

    > Koniec, Kropka.

    :)

    pzdr
    bartekltg