  • 11. Data: 2009-12-29 06:26:52
    Temat: Re: Otwarcie sklepu motocyklowego - od czego zaczac?
    Od: scibor1 <s...@e...pl>

    On 28 Gru, 20:56, "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> wrote:
    > U ytkownik "Grzes" <m...@p...onet.pl> napisa w wiadomo ci grup
    ...> Witam!

    > [...]
    >
    > A ja Ci powiem jeszcze, ze jak do najblizszego sklepu jest 60km to wydaje mi
    > sie, ze z samego sklepu sie nie utrzymasz i proponuje zainteresowac sie mimo
    > wszystko rowniez serwisem. Moze nie kompleksowe remonty, ale np. podstawowe
    > wymiany eksploatacyjne.

    i do tego jeszcze jakas sensowna poczekalnia z mini barkiem typu kawa/
    herbata/ciastko i tv - ideal jesli bedzie ze szklana sciana miedzy
    klientem serwisu a stanowiskiem serwisowym - klient nie peta sie pod
    nogami ale tez widzi, co sie dzieje z jego sprzetem

    scibor
    Helga VFR800FI

  • 12. Data: 2009-12-29 07:36:28
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    *** "RadoslawF"
    Jak chce na prowincji sprzedawać kaski po 1000zł to już po nim.
    > Osprzęt do skuterów (głównie chińskich), osprzęt do tanich motocykli
    > (czyli też chińskich), tanie kaski, tanie rękawice, tanie kurtki
    > i odrobinę spodni. Jak zostanie miejsca i kasy to coś do
    > motocykli.
    ***Użytkownik "scibor1"
> [...]
    > klientem serwisu a stanowiskiem serwisowym - klient nie peta sie pod
    > nogami ale tez widzi, co sie dzieje z jego sprzetem

    Niestety troche sie to kloci ze soba - rozny target...
    akwarium z kawa i TV to dla klienta ktory za przeglad zostawia 1000 pln
    a ten pierwszy sklep to dla klienta ktory chce zaplacic 1000 pln za calosc
    znaczy sie sprzet i osprzet...

    --
    Tytus
    żółte najszybsze

  • 13. Data: 2009-12-29 07:55:41
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Uzytkownik "scibor1" <s...@e...pl> napisal w wiadomosci grup
    2g2000yqd.googlegroups.com...
    > i do tego jeszcze jakas sensowna poczekalnia z mini barkiem typu kawa/
    > herbata/ciastko i tv -

    To chyba wiadomo.

    > ideal jesli bedzie ze szklana sciana miedzy
    > klientem serwisu a stanowiskiem serwisowym - klient nie peta sie pod
    > nogami ale tez widzi, co sie dzieje z jego sprzetem

    A ja powiem, ze to nie jest konieczne dla przezycia sklepu/serwisu. Znajomy
    pracuje w takim serwisie, gdzie wszystko albo robi pod chmurka, albo w
    przerosnietym garazu blaszanym. Mechanik dobry, do ktorego wszyscy w okolicy
    maja 100% zaufania, ceny minimalnie nizsze niz u konkurencji, narzedzia ma
    wcale nie gorsze niz te serwisy ze szklana sciana. I moim zdaniem to
    niezbedne minimum to:
    - dobry mechanik, a najlepiej to taki, ktorego znaja w okolicy, a moze do
    tej pory nie do konca legalnie wszystko robil
    - niskie ceny, ktore zacheca klientow

    Reszta IMHO moze byc dodana jak juz biznes bedzie sie krecil.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 14. Data: 2009-12-29 08:28:16
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2009-12-29 08:36, Użytkownik Tytus napisał:

> [...]
    > akwarium z kawa i TV to dla klienta ktory za przeglad zostawia 1000 pln
    > a ten pierwszy sklep to dla klienta ktory chce zaplacic 1000 pln za

    Wątkotwórca pisał o sklepie a nie o serwisie.
    I jeśli dobrze zrozumiałem o sklepie z osprzętem i ciuchami
    a nie z samymi pojazdami.
    Ale nawet jeśli, to powiedz jaki będzie miał ten "target"
    na prowincji ? Na drogie moto, osprzęt i ciuchy oraz serwis
    za szybką i skórzanymi fotelami dla klienta czy jednak
    bardziej na chińszczyznę, podróby i "Pana Zenka" dłubiącego
    przy maszynach pod wiatą ?

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2009-12-29 17:52:49
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

> [...]
    > (czyli też chińskich), tanie kaski, tanie rękawice, tanie kurtki
    > i odrobinę spodni. Jak zostanie miejsca i kasy to coś do

    Wbrew pozorom IMO, ci na prowincji to maja duuuzo wiecej kasy od tych
    miastowych - grunty, pola, turystyka, rolnictwo, popatrz na jakich
    tablicach ludzie jezdza po wiekszych miastach, a w wawie to ok 70% to
    prowincjusze posprzedawali ziemie, albo maja rodziny rolnikow i kupuja
    mieszkania.

    Michał V-R
    gg 9409047

    -------------------------------------
    żyje się raz, potem się tylko straszy
    -------------------------------------

  • 16. Data: 2009-12-29 18:12:06
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2009-12-29 18:52, Użytkownik Michał V-R napisał:

> [...]
    > tablicach ludzie jezdza po wiekszych miastach, a w wawie to ok 70% to
    > prowincjusze posprzedawali ziemie, albo maja rodziny rolnikow i kupuja

    Poleminował bym z takim stwierdzeniem.
    Urodziłem sie i mieszkam w mieście wojewódzkim ale mam też
    rodzinę w miasteczku oddalonym o prawie sto kilometrów.
    I tak na oko to mają mniej samochodów a więcej jednośladów.
    W jednośladach jakieś 7 czy 8 na dziesięć to chińskie skuterki
    mające do 50cm sześciennych.
    U mnie u wszystkich znajomych moto jest letnim dodatkiem
    do posiadanego samochodu a tam ten skuterek w co drugim
    lub przypadku jest jedynym pojazdem właściciela.
    I nie biorę pod uwagi dzieciarni ale ludzi dorosłych
    i pracujących.
    Wszędzie są oczywiście bogate wyjątki których jednoślad
    jest więcej warty od wszystkich moich pojazdów. :-)

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2009-12-29 18:56:56
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    ***"RadoslawF"
    Wątkotwórca pisał o sklepie a nie o serwisie.

    Moze przesledz jak sie rozwinal watek dobrze???
    BTW nie ma znaczenia czy to bedzie sklep czy serwis...
    i tak jesli z tanimi gratami do tanich skutrow to hipermarkety i sklepy
    internetowe (hurtownie) go zabija.
    No chyba ze w okolicy nie ma internetu i hipermarketow...

    --
    Tytus
    żółte najszybsze

  • 18. Data: 2009-12-29 19:40:42
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2009-12-29 19:56, Użytkownik Tytus napisał:

> [...]
    > internetowe (hurtownie) go zabija.
    > No chyba ze w okolicy nie ma internetu i hipermarketow...

    Internet jest wszędzie, hipermarkety tylko w dużych miastach.
    Skoro do sklepu motocyklowego ma 60km to jest szansa że do
    hipermarketu będzie tyle samo albo i więcej.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2010-01-06 14:18:45
    Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>

    Magic pisze:

    > Linia kredytowa na min 100 tys.
    Chyba Ci Magiczny jedno zero wcielo, 100tys to na rozmiarowke sredniej
    firmy ciuchowej Ci braknie. O kaskach nie mowiac...

    --
    pozdr
    Rogal

  • 20. Data: 2010-01-08 09:04:39
    Od: Magic <m...@w...pl>

    Grzegorz Rogala pisze:

    > Chyba Ci Magiczny jedno zero wcielo, 100tys to na rozmiarowke sredniej
    > firmy ciuchowej Ci braknie. O kaskach nie mowiac...

    Pisałem już - tam jest minimum. Zależnie od rozmiaru sklepu i klasy
    asortymentu.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.
    weFAQ&v=qvj