eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOwalizacja cylindrów. › Re: Owalizacja cylindrów.
  • Data: 2010-06-26 16:40:10
    Temat: Re: Owalizacja cylindrów.
    Od: Karolek <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Tomasz Pyra pisze:
    > Zmierzyłem średnicę tłoka i mierzona wzdłuż bloku wynosi 70,80mm, a w
    > poprzek 0,14-0,20mm więcej. Nominalna średnica tłoka to 70,80mm.
    > Pomiary suwmiarką, noniusz 0,02mm, starałem się dokładnie, wyniki były
    > powtarzalne.
    > No więc widać że się cylinder zrobił na jajo, znacznie przekraczające
    > tolerancję 0,035-0,05mm (w zależności od źródła).
    >
    > Teraz pytanie do kogoś z praktyką, czy przy takiej owalizacji:
    > - tylko szlif i nadwymiarowe tłoki (czyli w praktyce pewnie nowy-używany
    > dół silnika)
    > - warto zaryzykować samą wymianę pierścieni i liczyć że się jakoś dotrze
    > - spokojnie można wymienić pierścienie i jeździć.
    >
    >
    > Silnik jest w rajdówce, przebiegi więc niewielkie ale burzliwe.
    > Jakieś tam zużycie oleju mi nie straszne.
    > Generalnie to nie jest apteka, chodzi o to żeby jeździło, nie dymiło i
    > się nie rozpadło.

    Po wymianie samych pierscieni bedzie jeszcze gorzej niz jest teraz.
    Albo drugi silnik, albo dajesz blok do roztaczania i honowania i nowe
    nadwymiarowe tloki.
    Albo zalej "zageszczacza" do oleju i jezdzij az padnie na amen.

    --
    Karolek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: