eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOwalizacja cylindrów. › Re: Owalizacja cylindrów.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.task.gda.pl!news.mm.pl!not-for-mai
    l
    From: Karolek <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Owalizacja cylindrów.
    Date: Sat, 26 Jun 2010 16:40:10 +0200
    Organization: Multimedia Polska SA
    Lines: 27
    Message-ID: <i053kc$1m6u$1@news.mm.pl>
    References: <4c260d8c$0$19166$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: host-81-190-86-247.gdynia.mm.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.mm.pl 1277563340 55518 81.190.86.247 (26 Jun 2010 14:42:20 GMT)
    X-Complaints-To: a...@m...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 26 Jun 2010 14:42:20 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    In-Reply-To: <4c260d8c$0$19166$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2292382
    [ ukryj nagłówki ]

    Tomasz Pyra pisze:
    > Zmierzyłem średnicę tłoka i mierzona wzdłuż bloku wynosi 70,80mm, a w
    > poprzek 0,14-0,20mm więcej. Nominalna średnica tłoka to 70,80mm.
    > Pomiary suwmiarką, noniusz 0,02mm, starałem się dokładnie, wyniki były
    > powtarzalne.
    > No więc widać że się cylinder zrobił na jajo, znacznie przekraczające
    > tolerancję 0,035-0,05mm (w zależności od źródła).
    >
    > Teraz pytanie do kogoś z praktyką, czy przy takiej owalizacji:
    > - tylko szlif i nadwymiarowe tłoki (czyli w praktyce pewnie nowy-używany
    > dół silnika)
    > - warto zaryzykować samą wymianę pierścieni i liczyć że się jakoś dotrze
    > - spokojnie można wymienić pierścienie i jeździć.
    >
    >
    > Silnik jest w rajdówce, przebiegi więc niewielkie ale burzliwe.
    > Jakieś tam zużycie oleju mi nie straszne.
    > Generalnie to nie jest apteka, chodzi o to żeby jeździło, nie dymiło i
    > się nie rozpadło.

    Po wymianie samych pierscieni bedzie jeszcze gorzej niz jest teraz.
    Albo drugi silnik, albo dajesz blok do roztaczania i honowania i nowe
    nadwymiarowe tloki.
    Albo zalej "zageszczacza" do oleju i jezdzij az padnie na amen.

    --
    Karolek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: